Companii

După şapte ani în multinaţionale, şi-a deschis un club de limba engleză care a ajuns la 100 de cursanţi

Mortimer English Club a reuşit să strângă în Bucureşti venituri de aproape 65.000 de euro, iar al doilea centru din Capitală este deja în planurile antreprenoarei care a adus franciza.

Mortimer English Club a reuşit să strângă în Bucureşti venituri de aproape 65.000 de euro, iar al doilea centru din Capitală este deja în planurile antreprenoarei care a adus franciza.

Autor: Corina Mirea

21.06.2015, 11:10 2906

Raluca Apăvăloae, o absol­ven­tă a facultăţii de litere, a lucrat mai mult de şapte ani în companii multi­na­ţio­nale cu activităţi în transport şi lo­gis­tică, dar în 2011 a decis să lase me­diul pri­vat pentru un business pro­priu în zo­na edu­ca­ţiei – un club care oferă cursuri de lim­ba engleză atât pentru copii, cât şi pentru adulţi.

În primii trei ani de activitate a in­ves­tit circa 10.000 de euro pe an pentru a dezvolta franciza Mortimer English Club adusă de pe piaţa germană, iar în prezent se apropie de 100 de cursanţi în sediul din zona Cotroceni din Capitală.

„Am absolvit Facultatea de litere, Sec­ţia română-engleză şi chiar dacă am lu­crat peste şapte ani în multinaţionale, am predat ocazional şi lecţii de engleză în particular. Dar am devenit şi mai in­te­re­sată de domeniul educaţional şi me­to­de­le de predare începând cu anul 2010, când am devenit mamă. Anali­zând piaţa pe acest segment, în 2011 am decis să în­cep colaborarea cu Mortimer English Club, factorul decisiv fiind me­to­da unică de predare prin joc şi amu­za­ment, fără nicio presiune“, explică Raluca Apăvăloae.

Mortimer English Club are patru oa­meni în echipă, care se ocupă, în gene­ral, de grupe de copii cu vârste cu­prinse între doi şi 14 ani, care învaţă en­gleza în principal prin joc şi activităţi in­ter­active. Clubul oferă însă şi cursuri de limba engleză pentru zona corporate, angajaţi din multinaţionale. Cursanţii sunt împărţiţi pe grupe de vârstă, cu module şi tematici adaptate fiecărui nivel.

„În primii trei ani, am investit apro­xi­mativ 10.000 de euro pe an pen­tru cre­area şi promovarea imaginii de brand în Bucureşti şi pentru a creşte nu­mărul de clienţi. Atunci când faci o schim­bare majoră în carieră, perioada de început este extrem de solicitantă, în special în ceea ce priveşte atragerea pri­milor clienţi şi convingerea lor de serviciile pe care le oferi.“

Raluca Apăvăloae spune că în aceşti pa­tru ani au fost momente când s-a lovit de birocraţia din sistemul admi­nis­traţiei de stat, că au fost nevoiţi să schim­be men­talităţi, dar s-au ţinut de planul de busi­ness şi au reuşit să crească în fiecare an.

„Activăm pe o piaţă diversă şi com­petiţia e strânsă, ţinând cont atât de pia­ţa neagră, cât şi de companiile pu­ter­nice din domeniu. Am început de la zero cursanţi şi am ajuns la aproape 100. Ne dorim să depăşim numărul de 100 de studenţi activi în 2015.“

Pe termen scurt, tânăra antrepre­noa­re şi-a propus să deschidă cel de-al doi­lea centru Mortimer English Club în Bu­cureşti şi speră ca în următorii trei-cinci ani clubul de engleză pe care îl con­duce să devină mai cunoscut.

Până în pre­zent, Mortimer English Club a reuşit să strângă în Bucureşti venituri de aproape 65.000 de euro, iar antreprenoarea estimează o creştere  a businessului în continuare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO