Companii

Dupa rebranding, Altex se concentreaza pe deschiderea de magazine de mari dimensiuni

Dupa rebranding, Altex se concentreaza pe deschiderea de magazine de mari dimensiuni

Click pentru imaginea marita

01.02.2007, 18:32 107

Altex, cea mai mare retea de retail de electronice si electrocasnice din Romania, a inchis anul trecut 32 de magazine, cu o suprafata totala de peste 9.000 de metri patrati, suprafata magazinelor noi inaugurate anul trecut sub brand Altex fiind cu 28% mai mica fata de cea a magazinelor inchise.
Retailerul de electrocasnice a desfasurat in 2006 o campanie de rebranduire a marcii si de evaluare a performantelor unitatilor de retail in urma careia repartizarea magazinelor pe zone geografice a suferit modificari.
La finalul anului, compania a ajuns la o suprafata comerciala totala mai mare de 80.000 de metri patrati in lanturile de magazine Altex si Media Galaxy.
"In 2006 am desfasurat un program de dezvoltare si eficientizare a retelei Altex. In cadrul acestui program a fost inclusa si inchiderea unor magazine mici, care nu mai corespund conceptului si obiectivelor actuale Altex, concomitent cu deschiderea unor magazine noi pe suprafete mari. Programul va continua si in 2007, avand aceleasi obiective", a declarat Dan Ostahie, manager general Altex.
In 2006 suprafata totala a magazinelor inchise de Altex a ajuns la putin peste 9.000 de metri patrati, iar cea pentru magazinele inaugurate si redeschise a trecut de 11.600 mp.
"Strategia dual chain permite o buna adaptare la evolutia pietei, asigurand pe de o parte reducerea impactului scaderilor pietei - prin magazinele mici si eficientizarea rezultatelor obtinute datorita cresterii pietei - prin magazinele de mare suprafata", a declarat Ostahie.
In prezent reteaua Altex cuprinde la nivel national 100 de magazine Altex si 14 magazine Media Galaxy, suprafata comerciala a acestora depasind 80.000 de metri patrati. In 2006 Altex a deschis 6 noi centre Media Galaxy, dintre care trei in Bucuresti, suprafata lor ajungand la mai mult de 20.000 de metri patrati.
Remodelarea retelei de distributie din teritoriu nu este singura masura de reorganizare care a avut loc in cadrul grupului de firme detinute de omul de afaceri Dan Ostahie.
La sfarsitul anului trecut 99% din actiunile Altex au fost vandute catre compania olandeza Bomenveld BV, societate de tip holding care face parte din grupul Do, detinut tot de catre Dan Ostahie si sotia sa.
"Altex a optat pentru o structura corporatista deoarece s-a dezvoltat foarte mult in ultimul an din punctul de vedere al acoperirii teritoriale, cat si a numarului de firme din grup. Dezvoltarea a generat necesitatea unei structuri care sa permita unitate strategica si decizionala pentru un intreg holding", a fost explicatia reprezentantilor companiei.
Odata cu actiunile Altex Impex, catre holdingul olandez au fost transferate si participatiile la alte cateva firme precum Credex Finantari, companie de creditare infiintata in parteneriat cu Raiffeisen, 8TIM - societate de transport intern si international de marfuri si compania imobiliara Real Estate SRL.
Demersul realizat de Dan Ostahie la sfarsitul anului trecut ar putea avea si alte urmari in afara de cea de reorganizare de tip corporatist a firmelor. Inregistrarea ca firma olandeza ar putea facilita atragerea unui investitor strategic in portofoliu in vederea extinderii pe pietele vecine.
"Pe de alta parte, preluarea actiunilor de catre o societate straina faciliteaza extinderea companiei si in alte tari. Odata cu aderarea la Uniunea Europeana, aceasta preluare se constituie intr-o structura care permite ca holdingul sa-si dezvolte activitatea si in tari precum Bulgaria, Moldova sau Serbia", au spus reprezentantii companiei.
Profitul net al grupului Altex a scazut in 2005 la circa 6,4 milioane de euro, de la 6,8 milioane de euro, rezultat obtinut in 2004, in timp ce cifra de afaceri a companiei a crescut la 274,3 milioane de euro, comparativ cu anul 2004, cand a atins valoarea de 146,6 milioane de euro.
Cel mai rentabil dintre ultimii ani a fost 2003, cand Altex a inregistrat un profit net de aproape 8,8 milioane de euro, la o cifra de afaceri de 115,7 milioane de euro. Compania nu a facut publice rezultatele financiare pentru 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO