Companii

După investiţii de 1 mld. euro, România devine independentă de motorina din import

După investiţii de 1 mld. euro, România devine...

Autor: Roxana Petrescu

23.09.2014, 00:07 478

Investiţiile de aproape un miliard de euro realizate în două dintre cele mai mari rafinării din România, Petromidia şi Petrobrazi, ar putea elimina dependenţa pieţei locale de importurile de motorină.

România consumă anual circa 6 milioane de tone de carburanţi, din care 4 mil. tone reprezintă consumul de motorină. De exemplu, potrivit datelor furnizate de INS, anul trecut România a importat motorină de aproape 840 mil. euro, adică 1,1 milioane de tone, dar a şi realizat exporturi de 0,8 milioane de tone. Aceste importuri, cel pu­ţin teoretic, ar putea dispărea după investiţiile realizate în marile rafinării locale.

Astfel, Petrom a finalizat la mijlocul acestei luni un program de 600 mil. euro în modernizarea rafinăriei Petro­brazi, astfel că acum unitatea poate produce anual 1,5 milioane de tone de motorină comparativ cu cele 0,9 mil. tone de dinaintea modernizării. La rândul lor, kazahii de la Rompetrol au terminat la finalul lunii septembrie 2012 un program de aproape 300 mil. euro în creşterea capacităţii Petromidia. Acum, producţia de motorină a unităţii a crescut de la 1,5 milioane de tone la 2,5 milioane de tone anual.

Practic, prin producţia de motorină la care au ajuns cele două rafinării, Petrobrazi - 1,5 milioane de tone şi Petro­midia - 2,5 milioane de tone, piaţa locală ar putea fi alimentată în întregime numai cu motorină produsă în România.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- detalii despre investiţia derulată la Petrobrazi şi ponderea motorina şi kerosenul în produse

- investiţia derulată de Rompetrol la Petromidia ; producţia de motorină de la cele două rafinării

- evoluţia importurilor de motorină în ultimii ani, anul de vârf 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO