Companii

Dupa divizare, afacerile Vel Pitar din morarit si panificatie trec de 107 mil. euro

Dupa divizare, afacerile Vel Pitar din morarit si panificatie trec de 107 mil. euro

Producatorul opereaza 12 fabrici de paine in zece judete din tara si in Bucuresti si sapte mori

02.11.2007, 23:37 252

Grupul Vel Pitar, unul dintre primii trei jucatori de pe piata de panificatie, a inregistrat in noua luni din acest an o crestere a rezultatelor financiare cu aproximativ 40% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent pe fondul investitiilor derulate in cursul acestui an, de peste 25 milioane de euro.
"In primele noua luni ale anului 2007, pe fondul eforturilor prilejuite de divizari si reorganizari, grupul Vel Pitar a reusit totusi o intensificare semnificativa a activitatii, cifra de afaceri crescand cu aproape 40% fata de anul trecut. Cresterea se datoreaza investitiilor facute in noi tehnologii, cercetare, marketing, logistica, retail si morarit", a declarat Dan Trifu, vicepresedinte al Consiliului de Administratie Vel Pitar.
Astfel, dupa ce Vel Pitar a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri cumulata de 110,6 mil. dolari (82,2 mil. euro) companiile din cadrul grupului de morarit si panificatie ar putea inregistra la sfarsitul lui 2007 o cifra de afaceri de cel putin 154 mil. dolari, adica 107 milioane de euro, potrivit ritmului de crestere estimat de companie.
"Vanzarile cele mai mari din aceasta perioada au fost inregistrate la produsele de panificatie ambalata, paini speciale si miniprajituri", a adaugat Trifu.
Chiar daca cresterea inregistrata de companie este semnificativa comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, daca acest ritm de crestere se va mentine pana la finele acestui an, rezultatele pe care compania le va obtine vor fi sub estimarile initiale.
"Cifra de afaceri cumulata a companiilor din grupul de morarit si panificatie pastreaza trendul ascendent previzionat la inceputul anului 2007. In mod clar cresterea va fi semnificativa, chiar daca poate nu vom atinge tinta ambitioasa de 52%, stabilita la inceputul anului, datorita instabilitatii accentuate a pretului la grau si a recrudescentei pietei negre in sectorul nostru de activitate", a spus reprezentantul companiei.
Producatorul de panificatie opereaza 12 fabrici de paine in zece judete din tara si in Bucuresti si sapte mori. De asemenea, compania detine un lant de peste 170 de magazine proprii, adica aproximativ 10.000 de metri patrati spatiu de retail, si are o distributie nationala pentru produsele ambalate (paine, biscuiti, napolitane si paste). Din cele 170 de unitati, 151 de magazine au fost modernizate in ultimii trei ani.
Vel Pitar s-a divizat in prima parte a acestui an in zece firme distincte. In urma acestei divizari, s-au infiintat doua companii distincte care au activitati in industria de morarit Sapte Spice si Moara Rahova, divizia de magazine VP Magassin, in timp ce Vel Pitar a ramas cu businessul de panificatie, biscuiti, paste, mini prajituri, dar si cu distributia acestor produse.
Vel Pitar este detinuta de fondul de investitii Broadhurst, care a aplicat la mai multe dintre societatile pe care le detine strategia de a scoate in afara companiilor activele care nu detin obiectul principal de activitate. Fondul de investitii Broadhurst este administrat de compania New Century Holdings(NCH), care are o participatie de aproximativ 80% din toate cele zece firme rezultate in urma divizarii.
Pe o piata estimata la aproximativ 1,5 miliarde de euro, principalii competitori ai Vel Pitar sunt Loulis, Boromir Ramnicu Valcea, Dobrogea Grup, Baneasa Bucuresti sau Pan Group Craiova.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO