Companii

După Afaceri, revista de lifestyle a ZF. Cum a schimbat pandemia industria de încălţăminte: pantofii cu toc sunt doar o amintire sau ar putea să îşi facă din nou apariţia în coşul de cumpărături?

După Afaceri, revista de lifestyle a ZF. Cum a schimbat...

Autor: Cristina Roşca

11.03.2021, 17:00 107

Comoditatea a fost cuvântul de ordine în pandemie, când oportunităţile de a petrece timp în afara locuinţei au fost atât de puţine încât o călătorie la supermarket putea rivaliza cu o ieşire în oraş înainte de (primul) lockdown.

Pantofii cu toc au devenit în 2020 o amintire, un soi de obiect de decor ce putea trona la fel de bine în dressing, în bibliotecă sau la uşă, pentru că avea acelaşi rol – de bi­belou. La polul opus, încălţările sport au câştigat atât de mult teren încât până şi crocşii, considerat de mulţi (nu fără motiv) cei mai urâţi pantofi din lume, au fost scoşi de la naftalină.

Întrebarea care se pune acum e însă în ce parte va înclina balanţa. Va rămâne moda în sfera confortului fizic sau, cu cât timpul trece şi lucrurile revin încet-încet la normal, confortul psihic va câştiga şi astfel tocurile vor fi şterse de praf şi vor reveni pe străzi?

„Tendinţa actuală în rândul clienţilor este de a se îndrepta către confort şi piese atemporale, în detrimentul trendurilor şi a fast-fashion-ului. Am remarcat un volum mai mare de comenzi de bocanci, flats (balerini şi sandale fără toc), tocuri dreptunghiulare sau kitten heels (pantofi şi sandale cu tocuri de înălţime mică), în general acele piese clasice, versatile, aşa numitele essentials de care orice garderobă are nevoie“, spune Luiza Naduh, cea care alături de sora sa Corina Naduh duce mai departe businessul Smiling Shoes fondat de tatăl lor.

Încălţămintea sport reprezintă un trend important în fashion deja de nişte sezoane, explică Petru Chiriac, fondatorul retailerului local Il Passo, un business cu o vechime de peste două decenii.

„Este adevărat faptul că suprapunerea acestui trend peste contextul pandemic din 2020, a generat o creştere a vânzărilor pe această categorie.“ Totuşi, el afirmă că, având în vedere feedback-ul consumatorilor, dorinţa de revenire la obiceiurile de dinaintea crizei sanitare se reflectă în cererea pentru produsele elegante, atât pentru zi, cât şi pentru evenimentele de seară. 

„La acest moment avem în magazine colecţia nouă de primăvară-vară. Deşi este doar un preview, consumatorii arată interes pentru modelele noi.“

 

Citiţi această poveste integral şi descoperiţi mai multe interviuri şi articole în ediţia actuală a revistei După Afaceri Premium, apărută pe piaţă la final de februarie, şi pe www.da.zf.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO