Companii

După Afaceri, revista de lifestyle a ZF. Ce mâncare comandă românii pentru acasă: ceva care e deja cunoscut sau ceva nou, diferit de orice a fost preparat în bucătăriile proprii?

Pandemia de COVID-19 a schimbat multe lucruri: modul în care ne îmbrăcăm, în care socializăm sau în care muncim.

Nici felul în care mâncăm nu mai e acelaşi. Cinăm mai degrabă acasă decât în oraş, luăm prânzul nu de puţine ori peste tastatură şi nu la masă, iar de micul dejun de multe ori am şi uitat că există.

Ţinând cont de toate acestea, întrebarea care rămâne este: a schimbat pandemia chiar şi ceea ce mâncăm?

Între „comfort food“ şi rebelizarea papilelor gustative. Cam aşa s-ar descrie gastronomia în această perioadă marcată de pandemia de COVID-19.

Mai exact, mâncarea se împarte în două categorii – cea care e deja cunoscută, apropiată de suflet, care naşte o emoţie, şi cea cu totul nouă, diferită de orice a mai fost încercat până acum, de orice a fost preparat în bucătăriile proprii.

„Din câte am observat, în timpul pandemiei consumatorii noştri au mers la sigur. Atât clienţii pe care îi aveam deja şi care reveneau la noi, cât şi cei noi au ales să comande cele mai populare preparate din meniu, cele clasice“, spune Ioana Văsîi, fondatoarea Animaletto, un pizza bar din Bucureşti deschis acum circa cinci ani în inima oraşului.

Astfel, cele mai căutate produse din meniu în perioada pandemiei au rămas aceleaşi în cazul Animaletto: pizza bufala, pizza diavola, pizza capricciosa, supa de roşii şi tagliatellele salsiccia.

Nu aceeaşi a fost situaţia la Atelierul de Paste, un business pe care Marius Crişan, Bogdan Muntean şi Marius Muntean, trei prieteni pasionaţi de paste, l-au pus pe harta oraşului Târgu-Mureş. Este vorba de un concept de tip pasta bar, cu producţie integrată, deschis în iunie 2020, după trei ani de la apariţia ideei, în care antreprenorii au investit 15.000 de euro din fonduri proprii. 

„În ceea ce priveşte Atelierul de Paste, din ceea ce am observat noi de-a lungul acestei perioade de pandemie, clienţii au fost în egală măsură curioşi să încerce produse noi gen arrancini di riso şi tagliatelle al tartufo, dar şi preparate consacrate cum ar fi carbonara sau bolognese, cele din urmă fiind top sellers la noi împreună cu fusilli alla toscana“, spune Marius Crişan.

Deci, multe lucruri se schimbă, dar unele rămân la fel, chiar şi în pandemie.

 

Citiţi această poveste integral şi descoperiţi mai multe interviuri şi articole în ediţia actuală a revistei

După Afaceri Premium, apărută pe piaţă la final de februarie, şi pe www.da.zf.ro.

Companii - care are si subcategorii

Etichete: mancare,romani,afaceri

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.