Companii

Dragoş Dinu a preluat conducerea afacerilor lui Ţiriac: „Pentru mine, un manager când se trezeşte dimi­neaţa trebuie să uite ziua de azi, să se gândească la cea de mâine şi la ce urmează. Tre­buie să proiectezi mereu“

Dragoş Dinu a preluat conducerea afacerilor lui Ţiriac:...

Autor: Ioana Mihai-Andrei

29.09.2014, 00:06 3006

Dragoş Dinu, noul CEO al Ţiriac Hol­dings, lucrează direct cu circa 30 de oameni, este responsabil de activitatea a peste 15 firme cu activităţi în domenii variate, de la auto şi imobiliar până la servicii financiare, property management sau energie.

Aflat de circa o lună la cârma grupului cu afaceri cumulate de 500 de milioane de euro, Dinu a povestit în pre­mieră pentru BUSINESS Magazin despre mo­delul pe care vrea să-l aplice pentru creş­terea afacerilor. „Este interesant să schimbi industriile şi să foloseşti modele specifice uneia în cea în care tocmai ai intrat; diferenţele sunt doar apa­rente, substanţa este aceeaşi. Când ai bu­sinessuri care sunt la interfaţa cu clientul, totul se aseamănă“, spune Dragoş Dinu, numit de circa o lună CEO al Ţiriac Hol­dings, grup cu afaceri anuale cumulate de circa 500 de milioane de euro, conform in­for­maţiilor anterioare. Înaintea lui Dinu, po­zi­ţia a fost ocupată vreme de circa un an de Leonard Leca, iar în ultimul deceniu acelaşi scaun a fost ocupat de executivi precum Va­lentin Radu, Anca Ioan sau Petru Văduva.

„Clienţii sunt aceiaşi, doar ocaziile de cumpărare sunt diferite. Uneori sunt doar ocazii de prospectare, nu de cumpărare şi «jocul» este să-ţi aduci clientul de la intenţia de prospectare la cea de cumpărare.“

Dinu spune că vede în piaţă o uşoară creştere a apetitului de consum, iar în presă vede tot mai rar cuvântul „criză“.

Este de părere că în nicio piaţă nu poate exista creştere exponenţială la nesfârşit, dar nici scădere continuă, cum nu există nici perpetuum mobile.

Pe de altă parte, completează el, încre­de­rea consumatorilor nu se restabileşte peste noapte, probabil că e nevoie de ani buni. „E ca o primăvară când mijesc ghio­ceii, lucrurile încep să se mişte“. Însă mediul eco­nomic nu-l poate ignora pe cel politic, com­pletează CEO-ul Ţiriac Holdings. „Deo­potrivă la nivel local şi global vedem influenţe. Când se bucură industria de armament, celelalte stau şi se uită.“

El mai spune că „pentru mine, un mana-ger când se trezeşte dimi­neaţa trebuie să uite ziua de azi, să se gândească la cea de mâine şi la ce urmează. Ăsta e rolul şi ăsta e mersul lucrurilor. Tre­buie să proiectezi mereu busi­nessul peste un an, doi, şapte“.

Citiţi materialul integral în paginile revistei BUSINESS Magazin de săptămâna aceasta

 

Dragoş Dinu (47 de ani)

+ A condus în perioada 2012 - 2013 operaţiunile locale ale companiei Domo

+ În perioada 2002 - 2008 a fost CEO al A&D Pharma, companie în cadrul căreia lucra din 1996

+ Între 1995 şi 1996 a fost sales manager la Agroalim SRL

+În perioada 1993 - 1995 a fost route manager, Bucureşti, în cadrul Sitaco Pepsi Cola SRL.

Pe parcursul carierei a mai fost jurnalist şi inginer, a scris poezii, a fost chelner şi barman.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO