Companii

Două din zece cafele consumate anul trecut de un român au fost solubile

Foto Shutterstock

Foto Shutterstock

Autor: Mădălina Dediu Panaete

08.04.2013, 00:07 615

Două din zece cafele consumate anul trecut de un român au fost solubile, arată o analiză ZF pe baza datelor furnizate de Nestlé România.

În 2012 consumul de cafea solubilă a fost de aproximativ 1.319 tone, cifră care include vânzările din retailul modern (supermarketuri, hipermarketuri şi magazine de tip discount) şi tradiţional, potrivit Nestlé, care citează datele companiei de cerce­tare Nielsen.

În timp ce pentru o cană cu cafea măcinată sunt necesare opt gra­me de cafea, pentru o cană de cafea solu­bilă sunt necesare doar două grame.

„În ultimii ani în România segmentul de cafea solubilă pe care Nescafé activea­ză s-a aliniat tendin­ţelor de creştere de la nivel internaţional şi estimăm că ten­dinţa de evoluţie se va menţine şi anul acesta“, a declarat pen­tru ZF Andreas Kourou­malis, Busi­ness Unit Manager Be­ve­rages în cadrul Nestlé Ro­mânia.

Piaţa totală de ca­fea este estimată anul trecut la 1,2 mld. lei (270 mil. eu­ro), în timp ce seg­men­tul de cafea so­lu­bilă pură este estimat la 180 mil. lei (40 mil. euro), potrivit datelor Nielsen citate de Nestlé. În aceste date sunt incluse şi vânzările din magazinele tip discount, dar fără magazinele Cash&Carry.

„Piaţa de cafea se află pe un trend ascendent, toate segmentele înregistrând creşteri în ultimul an, de aceea ne aşteptăm ca piaţa să continue pe un trend ascendent şi în perioada următoare“, spune Andreas Kouroumalis.

 

Multinaţionalele dau tonul pe piaţă

În România sunt doar câteva unităţi de producţie a cafelei, iar singura companie mare care deţine o astfel de fabrică este Strauss România. Branduri ca Jacobs, Tchibo sau Nescafé sunt produse în străinătate. De exemplu, Nestlé produce cafeaua în ţări ca Germania, Spania sau Franţa, iar unele mărci ca specialităţile de cafea Nescafé 3 în 1 sau pliculeţele de cafea solubilă Nescafé Brasero sunt ambalate în fabrica pe care compania o deţine la Timişoara.

Şi Panfoods, care face parte din grupul Cia Iguacu, producătorul mărcii Amigo, deţine o unitate de ambalare a pliculeţelor de cafea solubilă în oraşul Târgovişte ( jud. Dâmboviţa)

Cei mai mari producători de cafea solubilă în volum din perioada februarie 2012-ianuarie 2013 au fost Cia Iguacu, care produce marca Amigo, Nestlé, care are în portofoliul brandul Nescafé, mărcile private, Strauss România care fabrică Doncafé, Kraft Foods parte din Mondelez International, care produce marca Jacobs, potrivit datelor Nielsen (date care nu includ Horeca). Cei cinci producători deţin o cotă de piaţă de 94% în volum.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO