Companii

Diverta a învăţat din eşecul extinderii agresive şi ţine cu dinţii de cele 24 de librării rămase

Amalia Buliga. Fotograf: Mihai Dăscălescu

Amalia Buliga. Fotograf: Mihai Dăscălescu

Autor: Luiza Chiroiu

03.06.2015, 00:07 1591

Lanţul de librării Diverta, care a trecut în ultimii cinci ani printr-o insolvenţă în urma căreia spaţiul de vânzare s-a redus cu 60%, iar reţeaua a rămas cu 24 de librării faţă de 62 de unităţi în 2010, joacă doar pe cartea prudenţei şi exclude ca în următorii 3-4 ani să se mai „lanseze” într-o operaţiune agresivă de extindere, aşa cum s-a întâmplat în 2008.

„Atunci era o perioadă în care te puteai gândi la creştere, dar am văzut cum a ieşit. Nu o să vedeţi la noi acum deschideri extraordinare sau vreo mişcare importantă în acest sens“, spune Amalia Buliga, 34 de ani, care conduce de cinci ani lanţul de librării.

Buliga afirmă că în prezent compania, cu o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, nu „îşi permite să intre cu investiţii majore în mallurile noi, să pună mult cash în investiţia iniţială, să ia spaţii «la roşu» sau să dea garanţii pentru trei luni“. Blor Retail, compania care operează acum Diverta, are de achitat datorii de 5 milioane de euro.

Spre comparaţie, Diverta semna în anii de boom unul dintre cele mai costisitoare contracte de închiriere plătind 2 mil. euro pe an pentru un spaţiu fanion al comerţului din Capitală, magazinul Eva de pe bulveradul Magheru (în prezent o locaţie închiriată de Mega Image).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO