Companii

Distribuitorul Serpico crede in magazinele de proximitate

04.09.2006, 21:24 48

Compania de distributie Serpico Trading si-a bugetat pentru acest an o crestere a afacerilor de 30%, pana la 5,2 mil. euro, si se va concentra in urmatorii ani pe consolidarea portofoliului existent format aproape in totalitate din produse importate din Uniunea Europeana (UE). Reprezentantii companiei afirma ca se vor orienta in continuare pe magazinele de proximitate, despre care cred ca au viitor in UE.
"Cu o singura exceptie, toti partenerii nostri externi sunt din Uniunea Europeana, asa ca am ales sa nu mai investim in producatori din afara acesteia din cauza taxelor vamale", a spus Gabriela Simion, directorul national de vanzari si asociat al companiei Serpico.
Cresterea puternica a taxelor vamale in perioada 1994-1995 a dus la renuntarea parteneriatului cu furnizorii externi si orientarea spre cei de pe piata autohtona. Ulterior, strategia adoptata de asociatii companiei a fost alegerea furnizorilor doar din UE, atat datorita scaderii succesive a taxelor vamale pentru importurile de pe piata comunitara cat si iminentei integrarii Romaniei in Uniune.
Planurile Serpico pentru viitor vizeaza extinderea distributiei la nivel national, atat pe canalele comertului modern cat si pe comertul traditional. "Eu cred foarte mult in magazinul de proximitate, asa ca in nici un caz nu va disparea odata cu extinderea marilor lanturi internationale de retail in Romania. In tarile din Europa de Vest am observat ca magazinul de proximitate este din nou la moda", a adaugat Gabriela Simion. Ea a mai afirmat ca problema magazinelor mici este nerespectarea termenelor de plata catre furnizori, iar din acest motiv ele nici nu pot accede la credite bancare.
Compania a intrat in anul 2004 pe distributia de alimente congelate, pe fondul cresterii cererii pentru aceste produse.
Alimentele congelate au inregistrat anul trecut o explozie de vanzari in Romania, ceea ce s-a resimtit si in afacerile Serpico, potrivit Gabrielei Simion. In prezent, distributia produselor congelate reprezinta aproximativ 15% din cifra de afaceri a companiei.
Compania Serpico Trading a fost infiintata in anul 1993 de catre sotii Simion si este o afacere de familie. Serpico are in prezent 10 furnizori, dintre care 9 sunt externi. Printre acestia se numara Bonduelle (conserve de legume, legume congelate), Viciunai (produse congelate din peste), Olivos (ulei de masline), F&F Europe (ciuperci congelate), Dr. Oetker (aditivi alimentari, deserturi), La Bianca (conserve din rosii si pasta de tomate), Oerlemans (cartofi congelati), Maseko (conserve din peste).
Piata de distributie este in prezent foarte competitiva, cu perspective de dezvoltare dupa intrarea in UE, cand tot mai multi producatori din afara vor alege sa-si distribuie produsele si in Romania, iar noi lanturi internationale de retail vor veni pe piata autohtona.
Printre jucatorii de pe piata se mai numara Interbrands Marketing & Distribution, Top Brands Distribution, Aquila Group, Macromex, Whiteland.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO