Companii

Distribuitorul Europharm s-a restrucurat si a crescut cu 27% in 2003

02.03.2004, 00:00 49



Europharm Holding, compania de distributire a grupului Europhram - detinut de grupul britanic GlaxoSmtihKline (GSK), a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 97 milioane dolari, in crestere cu 27% fata de anul anterior.



Oficialii companiei, unul din cei mai mari distribuitori de medicamente din Romania, spun ca ascensiunea vanzarilor s-a datorat procesului de restructurare prin care Europharm Holding a trecut in ultimii doi ani si a investitiilor.



"Procesul de restructurare s-a axat in principal de redefinirea functiilor departamentelor de logistica si vanzari si pe infiintarea unor departamente noi, precum cel de marketing si cel de control al calitatii. De asemenea, am angajat 180 de oameni noi si am achizitionat un software complex, care ne permite sa operam un sistem integrat de business, cu 230 de utilizatori. Anul trecut am inaugurat si doua sucursale noi", a declarat pentru ZF Gabriel Matei, director comercial al Europharm Holding.



Matei spune ca Europharm Holding a investit in ultimii doi ani circa 4,3 milioane dolari iar pentru 2004 sunt previzionate investitii de peste 4 milioane de dolari, in terenuri si cladiri, masini, echipamente hardware si software.



Grupul Europharm (fabrica de medicamente, compania de distributie si farmaciile) a intrat in proprietatea GSK in 1998, cand corporatia britanica (al doilea producator mondial de medicamente) a cumparat 65% din actiunile grupului. Finalizarea achizitiei a avut loc anul trecut, cand GSK a cumparat restul de 35% din actiuni de la omul de afaceri roman Mihai Miron.



Restructurarea Europharm, atat la nivel de productie cat si de distributie, a inceput in anul 2002, cand la conducerea operatiunilor GSK in Romania a fost numit italianul Roberto Musneci.



Europharm Holding, divizia de distributie a grupului, vinde atat medicamentele Europharm si GSK cat si produse ale celorlati producatori de medicamente.



Reprezentantii Europharm spun ca, urmare a cresterii din ultimii ani, compania este liderul pietei de distributie de medicamente din Romania.



"Conform studiilor Cegedim (companie de research pe piata medicamentelor - n.r.), in 2003 ne situam pe locul intai in topul distribuitorilor, cu o cota de 14%. Un alt rezultat notabil este faptul ca ne situam pe locul intai in domeniul licitatiilor electronice, cu 11.659 licitatii derulate in 2003", afirma Matei.



Reprezentantul Europharm spune ca societatea detine o cota de 8,34% pe segmentul de retail (farmacii), una de 13,1% pe segmentul de spitale si una de 28,96% pe cel de vanzari catre alti distribuitori sau depozite farmaceutice.



Principalii concurenti ai Europharm pe piata distributiei de medicamente sunt Mediplus (parte a grupului A&D Pharma) si Relad. Pe piata mai exista companii importante precum Farmexim, Montero sau Fildas Trading.



Piata distributiei de medicamente, de peste 650 de milioane de dolari anual, este foarte fragmentata. Primii cinci - sase competitori detin o cota de piata cumulata de circa 40 - 50% insa in esalonul inferior si mediu exista mai multe zeci de companii.



Prin urmare, reprezentantii competitorilor spun ca in urmatorii ani va avea loc o consolidare a pietii, fie prin fuziuni si preluari, fie pur si simplu prin disparitia companiilor care nu vor mai putea indeplini standardele cerute de producatori sau beneficiari.



"In perioada care urmeaza avem ca obiectiv principal consolidarea actualei structuri a companiei, la sfarsitul unui proces de transformare profunda. Achizitiile nu sunt prin urmare in sfera noastra de interes in viitorul apropiat", a declarat Gabriel Matei.
laurentiu.ispir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO