Metro Cash&Carry şi Selgros, două dintre cele mai mari companii din România, cu afaceri de 1 mld. euro şi respectiv 635 mil. euro, se pregătesc să încheie al patrulea an fără magazine noi.
Cei doi comercianţi au blocat expansiunea în 2011 în contextul în care în fiecare din ultimii ani au dispărut din piaţă câteva mii de mici magazine, clienţii reţelelor cash& carry.
„Există mai multe motive pentru care reţelele de tip cash&carry nu au mai deschis magazine, unul dintre ele este evoluţia descendentă a numărului de magazine din comerţul tradiţional. Un altul este faptul că marile oraşe din ţară cu peste 100.000 de locuitori, targetate de regulă de aceste reţele, sunt deja acoperite aproape toate“, spune un executiv din comerţul modern.
WikiZF: Profilul companiei Metro Cash&Carry
Deschiderea unui magazin Selgros şi Metro pe format clasic costă până la 20 de milioane de euro,.
Spre deosebire de lanţuri de magazine de tip hipermarket, supermarket sau discount care merg către clientul final, reţelele cash&carry se adresează revânzătorilor - micilor comercianţi - şi jucătorilor din HoReCa.
WikiZF: Profilul companiei Selgros
În 1996, anul în care nemţii de la Metro Cash&Carry deschideau porţile comerţului modern, în România erau active 160.000 de mici magazine de tip chioşcuri, alimentare şi buticuri de la parterul blocurilor controlate de antreprenori. Astăzi, aproape 20 de ani mai târziu, în piaţă mai sunt 70.000-80.000 de unităţi în comerţul tradiţional.