Companii

Dispar graniţele în comerţul online, unde lumea vinde de toate: Magazinele de jucării au acum componentă de supermarket, iar cele de electro-IT vând şi articole auto sau de bricolaj

Dispar graniţele în comerţul online, unde lumea vinde...

Autor: Cristina Roşca

25.11.2020, 07:00 364

Această strategie a jucătorilor din online de a-şi transforma magazinul virtual într-un mall „cu de toate“ datează de mai multă vreme, însă pandemia de Covid-19 a accelerat trendul.

În mediul online mai ales, dar pe alocuri şi în offline, magazinele au început să îşi diversifice por­to­foliile pentru a face faţă pe de-o parte concurenţei tot mai acerbe şi pe de alta dorinţei clienţilor de a găsi tot în acelaşi loc.

Astfel, în online se elimină liniile de demarcaţie între tipurile de comerţ, motiv pentru care Noriel vinde ceaiuri şi dulciuri, pe lângă jucării, cel.ro care are scutece şi par­fumuri pe platformă, pe lângă pro­du­sele electronice şi electrocasnice pen­tru care e cunoscut magazinul online, iar Altex are în ofertă apă şi anvelope.

Bogdan Ciungradi, CEO al Noriel, spune că strategia de extindere a nu­mă­ru­lui de categorii nu a început în pan­de­mie, dar acest eveniment a dus la o dez­voltare accelerată a unui super­market online. Mai exact, Noriel vindea deja pe lângă jocuri şi jucării cărţi, pro­duse de puericultură mică şi mare, hăinuţe pentru copii. Iar planurile de dezvoltare continuă.

„Chiar dacă pandemia a ajutat în luarea unei decizii şi a grăbit imple­men­tarea, planurile noastre în ceea ce pri­veşte produsele de supermarket nu se limitează la perioadă cu­rentă.“ Mai exact, chiar şi după ce pan­demia va fi doar o amintire, ma­gazinul online al retailerului de jucării va vinde în continuare produse alimentare şi de îngrijirea locuinţei.

„Abordarea de tip omni­cha­nel, în care experienţa cum­părătorului devine unita­ră, iar beneficiile aceleaşi, indiferent de canalul folosit pentru achiziţia finală, va de­termina o schimbare în compor­ta­mentul clien­ţilor şi o diluare a acestor graniţe pentru retailerii ce vor aplica strategia co­rectă“, explică el.

Această strategie se aplică mai ales în online, unde eMAG a dat tonul acum mai mulţi ani. Compania cunoscută iniţial ca un magazin online de electro-IT este acum un ade­vă­rat mall ce are în ofer­tă - oferta proprie şi pe market­place - de la ali­men­te la mobilă şi de la hai­ne ori parfumuri la tele­vizoare. Exemplul aces­ta a fost deja ur­mat de alte companii şi tendinţa continuă.

„Vrem propriul marketplace. Lucrăm la platformă încă de anul ăsta, iar în 2021 începem să o populăm. În 2022 va fi funcţională complet. Ca seg­mente vom merge pe categorii com­ple­mentare, precum bricolaj sau echi­pa­mente sportive. Odată cu această dez­vol­tare ne va creşte puternic busi­nes­sul“, spunea recent Dragoş Sîrbu, CEO-ul retailerului de electro-IT Flanco, al doilea cel mai mare jucător din piaţa de profil.

Fenomenul a cunoscut o accelerare în pandemie, când magazinele fizice s-au închis, iar operaţiunile online au ră­mas temportar singura alternativă. Într-o perioadă de incertitudine, oame­nii au vrut să găsească în acelaşi loc tot ce au nevoie, aşa că au ajuns să îşi ia de la magazinul de jucării conserve sau dul­ciuri, iar de la cel electro-IT parfu­muri ori anvelope.

Acest model începe să migreze însă şi în offline, iar un prim exemplu este Altex, liderul pieţei de electro-IT. Compania şi-a diversificat portofoliul online în ultimii circa doi ani şi conti­nuă, dar crede că e loc şi în magazinele fizice de mutări.

Omul de afaceri Dan Ostahie spu­nea anterior că Altex are deja clienţi care cumpără spre exemplu o maşină de spălat şi îşi adaugă şi o pungă de detergent şi alte bunuri pentru curăţenie.

„E o ocazie bună pentru Altex să încerce să dezvolte noi categorii de produse atât în online, cât şi în offline. Va fi o adaptare permanentă.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO