Companii

Directorul Real: Bucurestiul poate inghiti un numar dublu de hipermarketuri fata de cel de acum

29.01.2008, 19:52 22

Tjeerd Jegen, directorul general al companiei Real Hypermarket Romania, parte a Metro Group, vede un potential in retailul din Capitala pentru cel putin 22-23 de hipermarketuri, adica dublu fata de cate sunt acum.
"In Bucuresti, hipermarketurile au cea mai mare cota de piata din toate capitalele europene. Peste 60% din locuitorii din Bucuresti isi fac cumparaturile curente in hipermarketuri, ceea ce este un procent foarte ridicat. Romanii apreciaza ideea de a gasi totul sub acelasi acoperis", spune Tjeerd Jegen, citand un studiu al companiilor de cercetare a pietei GfK si Incoma Research.
Managerul estimeaza aparitia unor zone noi de interes pentru operatorii de hipermarket in urmatorii cinci ani in Bucuresti, pe fondul dezvoltarii periferiilor orasului.
"Am putea avea peste 5 magazine in Bucuresti, pe termen lung", afirma Tjeerd Jegen. Reteaua Real a intrat pe piata din Capitala anul trecut, deschizand primul hipermarket non-stop din Romania, iar pana la finele lui 2009 compania are planificate alte 3 inaugurari in acest oras.
"Cred ca daca nu ar fi existat problemele de pe piata imobiliara, care fac dificila cumpararea terenurilor si dezvoltarea proiectelor, in Bucuresti am fi vazut mult mai multe hipermarketuri decat sunt acum", apreciaza managerul olandez.
Reteaua germana a deschis primul magazin pe piata romaneasca in primavara anului 2006 si va ajunge la investitii totale de 400 mil. euro si 21 de unitati la finele lui 2008. In acest an, real Hypermarket va investi aproximativ 140 mil. euro in extinderea retelei cu cel putin 7 unitati. Compania a anuntat pana in prezent doua locatii noi pentru 2008, in cartierul Berceni din Bucuresti si in Bacau.
"In acest an, ne vom extinde in special in vestul tarii, iar pe termen mai lung vom acoperi si partea de est. Vom deschide minim 7 hipermarketuri in 2008, prin investitii pe unitate similare cu cele de anul trecut", precizeaza Jegen. Managerul spune ca Real este posibil sa-si continue expansiunea in Romania si dupa 2009 datorita potentialului ridicat de dezvoltare de pe piata. Compania urmeaza sa comunice planurile de extindere pentru perioada 2009 - 2011 in a doua jumatate a anului.
Real si Kaufland au fost anul trecut cele mai dinamice retele de hipermarketuri de pe piata locala, deschizand 6, respectiv 14 unitati prin investitii de peste 100 mil. euro fiecare.
Printre provocarile din 2007, managerul Real enumera gasirea angajatilor specializati pe anumite meserii, cresterea preturilor terenurilor si gasirea unor locatii care sa corespunda criteriilor companiei. In plus, problemele de pe piata constructiilor, datorita numarului mare de proiecte aflate in derulare, se rasfrang si asupra retailerilor in extindere, ceea ce poate duce la intarzierea unor inaugurari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO