Companii

Diraţian, Avon: Românii cumpără la fel de multe produse, dar mai ieftine. Ţine de puterea de cumpărare

Diraţian, Avon: Românii cumpără la fel de multe produse, dar mai ieftine. Ţine de puterea de cumpărare

Răzvan Diraţian, directo­rul comercial al Avon: Anul trecut a fost pentru noi în trendul aşteptat. Declinul consumului s-a reflectat şi în businessul nostru şi, potrivit datelor pe care le avem, şi piaţa de cosmetice a scăzut.

Autor: Cristina Roşca

21.07.2012, 16:38 383

Avon România, cel mai mare retailer de cosmetice prin intermediul vânzărilor directe, şi-a bugetat pentru acest an creşterea businessului după ce anul trecut afacerile companiei au scăzut cu peste opt procente, un declin de aproape trei ori mai mare decât cel al consumului.

Răzvan Diraţian, directo­rul comercial al Avon, spune că în cazul în care piaţa de cosmetice va scădea în 2012 sub pre­siunea situaţiei politice şi economice, el are în mânecă un "plan B" pe care îl va pune în aplicare, astfel încât businessul compa­niei pe care o conduce să nu fie afectat.

"Este greu de spus cu cât va creşte cifra de afaceri în acest an. Planul actual pe care îl aplicăm prevede avan­sul businessului şi totodată avan­sul pieţei de profil. Totuşi, observăm că în contextul economic şi politic actual din piaţă apar semnale contradictorii, de aceea suntem pregătiţi şi cu un «plan B»", spune el, fără a da multe detalii despre cel de-al doilea plan, pe care îl defineşte ca fiind de "fine-tuning".

Diraţian speră totuşi ca măsurile economice ce urmează a fi luate de Guvern în perioada următoare să nu afecteze puterea de cumpărare.

Consumul a fost puternic afectat de criza economică, declinul cumulat din perioada 2009-2011 ridicându-se la aproape 20%. În 2011 s-a putut ob­serva însă o încetinire a ritmului de scădere până la 3%. Afacerile Avon au scăzut însă cu peste 8%, până la puţin sub 105 milioane de euro, cel mai redus nivel de după 2007.

"Anul trecut a fost pentru noi în trendul aşteptat. Declinul consumului s-a reflectat şi în businessul nostru şi, potrivit datelor pe care le avem, şi piaţa de cosmetice a scăzut", spune Diraţian, fără a oferi însă estimări cu privire la valoarea pieţei.

În 2011 şeful Avon nu vorbea despre scăderea businessului, jucând în permanenţă în tărâmul incertitudinii.

Retailul câştigă teren

Directorul Avon afirmă că în contextul economic actual a simţit o intensificare a competiţiei pe piaţă inclusiv din partea lanţurilor de hipermarketuri şi supermarketuri care au continuat să se dezvolte, deschizând zeci de unităţi.

Despre 2011 el mai spune că abia în trimestrul al patrulea a simţit o îmbunătăţire uşoară a situaţiei din consum, astfel că şi pentru acest an şeful Avon îşi pune speranţele tot în ultimele luni. El spune că se aşteaptă să vadă o creştere a consumului în semes­trul al doilea, însă se fereşte să ofere cifre pentru că, spune el, presiunile venite dinspre economie şi scena po­litică, precum şi fluctuaţiile cursului de schimb pot schimba trendurile pieţei.

Citiţi mai multe detalii pe www.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO