Companii

Din serialul “Tinerii care trebuie să schimbe România":Liviu Bocşaru, Dacia-Renault-Nissan

Din serialul “Tinerii care trebuie să schimbe România“. Azi, Liviu Bocşaru, Dacia-Renault-Nissan

Autor: Business Magazin

23.06.2011, 00:05 879

Liviu Bocşaru, 39 de ani, s-a angajat la Automobile Daciaimediat după ce a terminat studiile. Era perioada anterioarăprivatizării, dar adevărata aventură pe plan profesional a luiLiviu Bocşaru a început după achiziţia companiei de către Renaultdin 1999.

Venirea francezilor în România a condus la redefinireaproceselor şi a meseriilor, iar experienţa Renault a fost adusă înţară şi adaptată la cultura şi specificul local. "A fost momentulcând am fost solicitat să dezvolt o meserie nouă atât la Dacia, câtşi în România, auditul intern", explică Bocşaru. După o perioadăbogată pe plan profesional, întrucât a luat contact cu toatemeseriile din întreprindere, a făcut pasul către controlul degestiune, pornind de la departamentul de inginerie vehicule şimecanică. A continuat apoi cu sistemele de informaţii, coordonândechipele care se ocupau de pilotarea perfomanţelor acestormeserii.

Din 2006, Bucşaru a fost responsabil de gestionarea economică aunui mare proiect de investiţii pentru crearea unei noi uzine deproducţie de cutii de viteze la Mioveni, iar patru ani mai târziu acontinuat în aceeaşi branşă a controlului de gestiune, undecoordonează comerţul de vehicule Dacia, Renault şi Nissan şi depiese şi servicii post-vânzare pe plan local.

LiviuBocşaru este unul dintre cei 600 de tineri manageri pe care revistaBusiness Magazin i-a propus în ultimii şase ani ca o soluţie pentruschimbarea României.

În prezent, Bocşaru coordonează o echipă de 18 oameni, caretrebuie să se asigure că performanţa comercială în România este lanivelul aşteptat, că există planuri de acţiune pentru eventualelederapaje anticipate, că riscurile financiare şi fiscale suntstăpânite şi că businessul comercial are surse optime de finanţare.Ultimii patru-cinci ani au mai schimbat arhitectura domeniului luiLiviu Bocşaru: anul 2010 a fost un an dificil pentru întreaga piaţăauto din România, care a continuat să scadă cu încă 20% faţă de2009, iar eforturile sale s-au orientat mai puţin pe expansiune şimai mult pe stabilitate comercială şi financiară.

Întrebat unde se vede peste un deceniu, Liviu Bocşaru se aratăla fel de ataşat de locul de muncă în care s-a format: "Existăfoarte multe oportunităţi în cadrul grupului Renault, atât înRomânia, cât şi în plan internaţional. Peste zece ani cred că voifi tot în branşa automobilelor, probabil într-un post la fel demotivant ca şi cele de până acum". Business Magazin

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO