Companii

Din serialul “Tinerii care trebuie să schimbe România". Azi: Adrian Rizea, Lemet Câmpina

Din serialul “Tinerii care trebuie să schimbe România".  Azi: Adrian Rizea, Lemet Câmpina
29.06.2011, 00:02 1995
La 36 de ani Adrian Rizea se ocupă de dezvoltarea reţelei demagazine Lem's, care a contribuit anul trecut la creşterea cifreide afaceri a companiei Lemet din Câmpina cu 6,5%, în condiţiile încare vânzările din piaţa de mobilă scad.
S-a implicat în afacerea dezvoltată de părinţii săi, la terminareafacultăţii (ASE), la acea vreme producătorul de mobilă Lemet având20 de angajaţi. "Afacerea era de mici dimensiuni şi colaboram cucâteva magazine de specialitate, mai ales în Bucureşti", povesteşteAdrian Rizea. A început prin a învăţa - despre cum se desfăşuraefectiv producţia în fabrică; despre produse, despre materiale. Deatunci Lemet a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 34 demilioane de euro, în creştere cu 6,5% faţă de anul anterior.Fabrica înfiinţată la Câmpina în 1991 a ajuns acum să aibă hale deproducţie care acoperă 30.000 mp, pe poarta fabricii ieşind anualpeste 360.000 de module de mobilă.

"Mereu am contractat credite, dar am avut o mare chibzuinţă abanilor", spune Adrian Rizea care acum, pentru a deschide noimagazine în ţară, călătoreşte săptămânal. Lui i-a aparţinut ideeade a deschide magazine sub marca Lem's, iar ritmul deschiderilor deanul trecut a fost factorul principal care a ridicat cifra deafaceri a companiei. Reţeaua Lem's numără acum peste 100 de spaţii,din care o treime au fost deschise anul trecut.

"Media vânzărilor pe magazin a scăzut faţă de anulanterior, dar am compensat prin deschiderea de noi spaţii", spuneRizea. Pentru anul în curs compania are un buget de investiţiiestimat la 17 milioane de lei (circa
4 milioane de euro), de peste două ori mai mult decât anul trecut,când au fost cheltuiţi 8 milioane de lei. Investiţiile ţintesc atâtcreşterea capacităţilor de producţie, cât şi acoperirea teritorialăa ţării, în acest moment Lem's fiind cea mai extinsă reţea deprofil.
Adrian Rizea este unul dintre cei 600 de tineri manageri pe carerevista Business Magazin i-a propus în ultimii şase ani ca osoluţie pentru schimbarea României.
Dezvoltarea reţelei a venit în completarea evoluţiei pe partea deproducţie. Lemet are acum în ofertă patru paliere de preţ, iar"punctul nostru forte sunt bucătăriile: avem cele mai bune preţuride pe piaţă raportate la calitate şi cel mai scurt timp de livrarea comenzilor", spune Rizea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO