Caută doar în titlu
Companii

Dezvăluiri din Centrul de Tehnologie al Renault din România, la ce modele au lucrat inginerii români şi când va apărea Dacia hibrid

Cei 2.500 de angajaţi din cadrul Renault Technologie Roumanie participă activ şi la dezvoltarea modelelor Renault şi chiar la dezvoltarea motoarelor, iar în centrul de testare de la Titu sunt testate maşini şi ale altor mărci ale grupului.  

Inginerii din cadrul Renault Technologie Roumanie au avut o contribuţie directă la crearea platformei CMF-B a Grupului Renault, utilizată atât de noile generaţii ale Renault Captur sau Clio, cât şi de noile Sandero sau Logan. Mai mult, inginerii au lucrat şi la calibrarea motoarelor de pe gama Dacia, atât pentru marca autohtonă cât şi în cazul motoarelor ce echipează şi alte mărci din cadrul grupului.

"Ingineria este centrată tehnologic. Noi la Centrul de Testare de la Titu facem certificări pentru toate modelele grupului, nu doar pentru Dacia. Ingineria lucrează pentru toate modelele grupului, dar la Dacia avem responsabilitatea implementării. Toate modelele actuale, Duster, Logan, Sandero, toate au fost concepute integral aici. Dar lucrăm pentru toate proiectlee grupului şi contribuim la acestea. Mai mult, noi am participat activ la dezvoltarea platformei CMF, iar ulterior este uşor să dezvolţi o maşină pe acea platformă. De asemenea, inginerii români au lucrat la calibrarea motoarelor, nu doar pentru Dacia ci şi pentru alte modele şi mărci", a explicat Alexander Simionescu, directorul general al Renault Technologie Roumanie (RTR) în cadrul emisiunii ZF Live. Pentru prima dată în ultimii 20 de ani, modelele produse la Mioveni utilizează aceeaşi platformă tehnică cu cele mai noi modele Renault.

În prezent inginerii Dacia lucrează la viitoarele modele ale mărcii, iar potrivit zvonurilor monovolumul Lodgy ar urma să fie înlocuit de un crossover-SUV cu şapte locuri.

"Noi lucrăm la multe proiecte, proiecte interesante iar când va fi oportun, vom discuta despre acestea. Gama actuală este cunoscută, îmbină versatilitatea, calitatea la un preţ accesibil. Gamele evoluează în funcţie de cerinţele clienţilor", a explicat Alexander Simionescu.

În viitor este posibil ca Dacia să primească şi versiuni hibrid, precum modelele Renault, însă acest lucru depinde de evoluţia costurilor acestui sistem.

"Tehnologia hibrid e una scumpă acum, care este în analiză pentru viitor. Da, platforma permite implementarea versiunilor hibrid, precum au Clio sau Captur, dar în ce măsură şi când va apărea la Dacia hibridizarea, este un secret al viitorului", a explicat inginerul.

Dacia a lansat în toamna acestui an cea de-a treia generaţie a modelelor Logan, Sandero şi Sandero Stepway, iar pentru prima dată în ultimii 16 ani, acestea nu mai vin pe vechea platformă Dacia, ci pe una complet nouă, nu doar pentru marcă, ci pentru întreaga Alianţă Renault-Nissan-Mitsubishi. În plus, RTR a avut o contribuţia la dezvoltarea platformei şi la integrarea acesteia în gama Dacia.

În cele mai multe cazuri, centrele de R&D şi tehnologie din România lucrează la anumite componente dintr-un proiect, nu la întreg concept care este ulterior pus cap la cap în sediul central, în timp ce Renault a oferit RTR "autonomie" în ceea ce priveşte proiectele din gama entry a Grupului, gamă care include atât maşinile Dacia, cât şi anumite modele comercializate la nivel mondial sub brandul Renault.

"Noi urmărim să facem faţă cererilor clienţilor care acum vor o calitate percepută mai mare, vor să fie asiguraţi că toate criteriile de performanţă sunt la nivelul aşteptărilor. Piaţa este în evoluţie, este evident, clienţii doresc soluţii ingenioase şi noi dorim să le oferim. Am reuşit să avem un preţ de pornire în continuare sub 10.000 de euro prin ingeniozitatea ingineriei. Robusteţea, durabilitatea şi păstrarea imaginii asupra esenţialului, acestea sunt secretele Dacia", a spus directorul RTR.

Companii - care are si subcategorii
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.