Companii

Delhaize insista pe vanzarea de marci proprii

27.05.2004, 00:00 18

Grupul belgian de distributie Delhaize, care detine in Romania supermarketurile Mega Image, a lansat la nivel international un nou brad denumit 365 sub care vor fi comercializate, pentru inceput, alimente, bauturi, produse lactate, fructe si legume, produse congelate, si chiar vinuri.
Pana la sfarsitul anului, noul brand va fi suplimentat cu noi produse, urmand ca gama completa sa contina numai putin de 300 de produse. Tot pina la sfarsitul acestui an, produsele vor fi comercializate si in Romania.
Noul brand nu va inlocui produsele existente, ci va intari pozitia acestora. Totusi, unele produse care se vand acum la preturi foarte mici si care nu sunt sustinute prin marketing, vor fi inlocuite de produsele din noul brand. Costurile vor fi optimizate prin folosirea unui singur punct de distributie pentru toate operatiunile europene , afirma oficialii companiei.
Delhaize va reduce costurile si prin folosirea acelorasi ambalaje pentru fiecare tara, iar produsele vor fi inscriptionate in opt limbi prin care si cea romana. Oficialii companiei spun ca pretul scazut nu va insemna o scadere a calitatii. Pentru a garanta calitatea produselor, toti furnizorii au fost auditati standardelor internationale , spune oficialii companiei.
In primul trimestru al acestui an, grupul belgian a obtinut din activitatile derulate in centrul si sudul Europei, adica din tari precum Romania, Slovacia, Cehia si Grecia, un profit operational de 2,6 milioane de euro, in timp ce v nzarile au crescut cu 4,9%, pana la 290,2 milioane de euro. Mega Image este in prezent cea mai mare retea de supermarketuri din punct de vedere al numarului de magazine. Pe locul doi din punct de vedere al numarului de magazine se afla reteaua Billa, cu 12 magazine deschise in toata tara. Din punct de vedere al vanzarilor, Billa este reteaua de supermarketuri cu cele mai mari vanzari din Romania, avand in vedere ca suprafata de vanzare a magazinelor Billa este in general de peste 2.000 de metri patrati. Pe piata romaneasca exista si retele locale precum La Fourmi, detinut de investitori libanezi, cu opt magazine in Bucuresti, Univers all, detinut de grupul GFS, cu trei magazine si Artima, detinut de omul de afaceri Florentin Banu, cu sase magazine.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO