Companii

Delhaize a preluat integral reteaua Mega Image

30.08.2004, 00:00 42

Compania Delhaize Nederland BV si-a majorat participatia la capitalul  retelei de magazine Mega Image, de la 70% la 100%, dupa preluarea pachetelor de actiuni detinute de patru persoane fizice.
Valoarea tranzactiei nu a fost data publicitatii.
Mega Image a fost infiintata in anul 1994 de investitori greci, avand ca obiect de activitate principal comertul cu amanuntul in magazine specializate de tipul supermarketurilor. Primul magazin a fost deschis in anul 1995.
Pana la finele anului 2000, numarul de magazine a ajuns la zece si reteaua a intrat in atentia grupului belgian cu activitati in domeniul comertului Delhaize, care a achizitionat de la investitorii greci, in luna mai 2000, un pachet de 51% din actiunile Mega Image.
Ulterior, participatia la capital a fost majorata pana la 70%.
Numarul actual de magazine Mega Image se ridica la 16, din care 14 sunt amplasate in Bucuresti, iar celelalte in Constanta si Ploiesti.
Potrivit datelor companiei, Mega Image a raportat in 2003 o cifra de afaceri de 1.282,1 miliarde lei (34,1 milioane euro), comparativ cu 868,5 miliarde lei cu un an in urma.
In privinta profitabilitatii, reteaua de magazine a trecut de la un profit net de 21,3 miliarde lei, in 2002, la o pierdere de 30,9 miliarde lei (peste 820.000 euro), anul trecut.
Vinzarile Delhaize in Grecia, Republica Ceha, Slovacia si Romania au crescut cu 0,4% in trimestrul al doilea, la 304,5 milioane de euro, si cu 0,8% pe ansamblul primului semestru, la 598,3 milioane de euro.Vanzarile realizate de supermarketurile elene Alfa-Beta au continuat sa creasca, sustinute de reducerea preturilor la aproximativ 2.300 de produse in primul semestru, dar performanta a fost partial neutralizata de vinzarile mai slabe la magazinele cash and carry "ENA" din Grecia si la magazinele Mega Image din Romania, din cauza concurentei cu hypermarketurile deschise recent.
Grupul belgian de distributie alimentara Delhaize isi desfasoara activitatea in 10 tari de pe trei continente, avand o retea de 2.559 de magazine si circa 142.000 de angajati la finele anului trecut.
In 2003, veniturile grupului s-au diminuat cu 9%, la 18,8 miliarde de euro, in timp ce profitul net a scazut cu 4%, ajungand la 171,3 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO