Companii

Deficitul de locuri de cazare ar putea duce la extinderea Crowne Plaza

11.11.2005, 18:16 21

Compania hoteliera Intercontinental Hotels Group, care are contract de management cu hotelul Crowne Plaza si sub franciza Intercontinental, prospecteaza piata romaneasca pe segmentul de trei stele si ar putea semna un nou contact de manageriat in aceasta arie in viitorul apropiat.

"Noua locatie ar putea fi in Bucuresti, dar si intr-unul dintre orasele de provincie centre de afaceri, cum este Timisoara", spune Mioara Gheorghe, director de marketing al Crowne Plaza. Totodata, precizeaza aceasta, compania ia in considerare extinderea hotelului Crowne Plaza, in spatiul de langa acesta, cu pana la 100 de camere si apartamente de lux.

"Exista un deficit de peste 1.000 de unitati de cazare la nivel de 4-5 stele pe piata din Bucuresti. Dar lipsesc si spatiile pentru conferinte, de aceea ne gasim in imposibilitatea acceptarii de evenimente mari, cum ar fi congrese de afaceri. In ideea cresterii pietei, proprietarul se gandea la extindere, dar nu exista un plan concret, cel putin pentru anul urmator. Poate peste 2-3 ani", opineaza Gheorghe.

Proprietarul Crowne Plaza este omul de afaceri George Copos, care detine circa 99% dintre actiunile firmei. Acesta este si actionar majoritar la Ana Hotels, compania proprietara a hotelului Hilton din Bucuresti.

Crowne Plaza are acum 164 de camere. In 2006, compania va demara un plan de modernizare intins pe parcursul a cinci ani. In acest context, Intercontinental va investi un milion de dolari (850.000 de euro) numai in anul urmator.

Piata pe segmentul business a avut o crestere foarte mare anul acesta in Romania, atat prin prisma intrarii in joc a mai multor lanturi hoteliere mondiale, cat si a apropierii de Uniunea Europeana, care aduce tot mai multe companii multinationale.

"Am observat chiar de anul trecut ca lucrurile se misca foarte bine in Romania in segmenul business", declara Gheorghe. Potrivit acesteia, nivelul cresterii cifrei de afaceri preconizate pentru anul acesta aproape s-a dublat. "Estimam o majorare de 6% a cifrei de afaceri. La 10 luni am inregistrat o crestere de 11,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la valoarea de 9,5 milioane de dolari (8 milioane de euro, n.red.)", a continuat aceasta.

"Ceea ce a ridicat foarte mult incasarile au fost oamenii de afaceri individuali, nu veniti prin intermediul unor companii. Exista un interes din ce in ce mai mare pentru Romania", explica Gheorghe. Pana la sfarsitul anului compania estimeaza o cifra de afaceri de 11 milioane de dolari (9,3 milioane de euro).

De multe ori am avut clienti de la companii care doar urmareau piata, fara sa aiba filiale aici", a mai precizat reprezentanta Crowne Plaza. Ea afirma ca in 2005 nu s-a mai simtit o diferenta foarte mare intre sezoane. De obicei, spun reprezentantii domeniului, hotelurile business sunt afectate de perioada vacantelor, cand oamenii de afaceri prefera calatorii leisure si nu calatoresc in scop profesional.

"Nu s-au demarcat sezoanele anul acesta. Perioadele ianuarie-februarie si iulie-august erau slabe in anii trecuti. Acum au fost constante, comparabile cu celelalte luni ale anului", a conchis Gheorghe. andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO