Reinvestirea profitului, achiziţia de terenuri la preţuri „de criză“ în zone consacrate, extinderea doar în magazine deţinute în proprietate şi campanii inspirate de marketing – acestea sunt o parte din coordonatele prin care băcăuanii de la Dedeman au reuşit să se impună în ultimii ani în piaţa de bricolaj, una extrem de competitivă, devenind totodată cea mai mare şi una dintre cele mai sănătoase afaceri cu capital privat românesc.
Ziarul Financiar începe astăzi o serie de articole de prezentare a celor mai mari companii antreprenoriale româneşti, afaceri care au rezistat perioadei de criză şi ar putea deveni în următorii ani campioni regionali.
În cifre seci, Dedeman a ajuns anul trecut la afaceri de 606 milioane de euro, un profit net de 65,3 milioane de euro (marjă de 10,7%), aproape 6.500 de angajaţi şi cu o reţea de 36 de magazine. În 2002, retailerul din Bacău avea vânzări de 26 de milioane de euro şi 245 de angajaţi, iar la începutul crizei, în 2008, Dedeman raporta afaceri de 251 milioane de euro şi peste 2.600 de salariaţi.