Companii

Dedeman, modelul românesc de comerţ care a folosit criza pentru a creşte prin investiţii de peste 300 mil.euro

Dragoş Pavăl. Foto: Silviu Matei

Autor: Cristi Moga

02.07.2014, 16:04 1172

Dedeman, companie controlată de fraţii Adrian şi Dragoş Pavăl din Bacău, era înainte de criză un jucător regional, de locul trei, pe o piaţă a bricolajului dominată la acea vreme de grupurile străine Praktiker şi Bricostore. Între timp, în urma unor investiţii de peste 300 de milioane de euro, care au dus reţeaua de la 12 la 37 de magazine cu acoperire naţională, Dedeman a ajuns cea mai mare companie cu acţionariat privat românesc, în timp ce piaţa de bricolaj este dominată autoritar de băcăuani.

Reinvestirea profitului, achi­ziţia de terenuri la preţuri „de criză“ în zone con­sacrate, extinderea doar în magazine deţinute în pro­prietate şi campanii inspi­rate de marketing – aces­tea sunt o parte din coor­donatele prin care bă­că­uanii de la Dedeman au reuşit să se impună în ultimii ani în piaţa de bricolaj, una extrem de competitivă, devenind totodată cea mai mare şi una dintre cele mai sănătoase afaceri cu capital privat românesc.

Ziarul Financiar începe astăzi o serie de articole de prezentare a celor mai mari companii antre­pre­noriale româneşti, afaceri care au rezistat perioadei de criză şi ar putea deveni în ur­mătorii ani cam­pioni regionali.

În cifre seci, Dedeman a ajuns anul trecut la afaceri de 606 milioane de euro, un profit net de 65,3 milioane de euro (marjă de 10,7%), aproape 6.500 de an­ga­jaţi şi cu o reţea de 36 de magazine. În 2002, retailerul din Bacău avea vânzări de 26 de mi­lioa­ne de euro şi 245 de anga­jaţi, iar la înce­pu­tul cri­zei, în 2008, De­deman ra­porta afa­ceri de 251 mi­lioa­ne de euro şi peste 2.600 de salariaţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO