Companii

Dedeman îşi concentrează expansiunea în vestul ţării. Reşiţa e viitorul oraş pe listă

25.08.2010, 23:42 342

Reţeaua de magazine Dedeman, cel mai expansiv retailer debricolaj în criză, va deschide în acest an sau la începutul lui2011 o unitate în Reşiţa, acesta fiind al treilea oraş din vestulţării aflat pe lista companiei, după Timişoara şi Arad.
Retailerul cu sediul central în Bacău, care a avut ca punct depornire estul ţării, şi-a concentrat expansiunea în vest în acestan, primele două proiecte din regiune fiind finalizate în Arad şiTimişoara, în urma unor investiţii de circa 30 mil. euro.
Compania a demarat recrutările pentru a treia locaţie din regiune,Re­şiţa, reprezentanţii reţelei confirmând faptul că aceasta va fiurmătoarea deschidere Dedeman, fără a preciza însă datainaugurării. Pe lista oraşelor vizate pentru extindere se află şiOradea, precum şi oraşe mari din Transilvania - Cluj-Napoca, TârguMureş şi Mier­curea-Ciuc, potrivit datelor comunicate deDedeman.
Vestul şi centrul ţării ar putea fi cele mai profitabile regiunipentru expan­siunea retailerilor de bricolaj, ţinând cont deveniturile populaţiei peste media ţării şi de potenţialul turistical zonelor montane.
Planurile de expansiune ale Dedeman anunţate pentru 2010 vizau 4inaugurări de magazine, acestea fiind deja realizate la finalullunii iulie. Reţeaua numără în prezent 20 de unităţioperaţionale.
Fraţii Pavăl din Bacău, proprietarii Dedeman, vor să ducă reţeauade magazine la afaceri de 1.230 mil. lei (290 mil. euro) în acestan, faţă de 1.067 mil. lei (252 mil. euro) în 2009, ceea ce arputea propulsa pentru prima dată o companie cu capital românesc peprima poziţie în retailul de bricolaj.
Pariul pe expansiune a adus De­deman anul trecut foarte aproape dePraktiker - liderul pieţei de profil încă din 2002 - ca nivel alafacerilor, diferenţa între cele două companii fiind de doar
5 mil. euro.
Cu 4 unităţi noi, dintre care două în Capitală, Dedeman a avut anultrecut o stagnare a cifrei de afaceri la nivelul din anul anterior.Afacerile în lei s-au majorat cu 17% în acest interval.
Retailerul cu acţionariat românesc a anunţat recent că a avut ocreştere de 15% a afacerilor în primul semestru din an, comparativcu perioada similară din 2009, fără a preciza însă valoareavânzărilor realizate. Avansul raportat vine pe fondul extinderii în5 locaţii noi în perioada iulie 2009-iunie 2010, în oraşeleBucureşti, Iaşi, Braşov, Craiova şi Arad.
După primul an în care s-a lovit de scăderi ale cererii demateriale de construcţii şi amenajări interioare, retailul debricolaj (piaţa do-it-yourself), estimat la un miliard de euro,continuă să se contracte şi în 2010.
Dragoş Pavăl estimează la 15% declinul pieţei în primul semestrudin an faţă de S1 din 2009, în valoare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO