Companii

Dedeman cumpără un teren de 2,5 hectare de la Cemacon: O parte din platforma fabricii de cărămizi din Zalău va fi demolată pentru a face loc bricolajului

Dedeman cumpără un teren de 2,5 hectare de la Cemacon:...

Autor: Bogdan Alecu

10.08.2016, 13:00 10086

Dedeman, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de bricolaj, dar şi unul dintre cei mai mari la nivel regional, cumpără un teren de aproape 2,5 hectare de la Cemacon, cu circa 2 milioane de euro, potrivit unui raport de pe bursă al producătorului de cărămizi.

Cemacon Real Estate a aprobat vânzarea către Dedeman a două terenuri, unul de 22.600 mp şi un al doilea de 3.104 mp, potrivit raportului. Terenurile sunt am­pla­sate pe Str. Fabricii, nr. 1 în Zalău, judeţul Sălaj. Pe terenul mai mic se va păstra o ser­vi­tute pentru accesul către terenurile păstrate de Cema­con. Magazinul Dedeman va fi amplasat vizavi de Sala Sporturilor din Zalău.

Cemacon este unul dintre cei mai mari producători de cărămidă pe piaţa locală, având 18% din piaţa de profil. Anul trecut comapania a avut venituri totale de 106,4 mil. lei, în creştere cu 67% faţă de anul precedent şi un profit net extraordinar de 9 mil. lei, după o pierdere de 1,5 mil. lei în 2014.

Vânzarea terenului de către Cemacon se va face după îndeplinirea condiţiilor agre­ate de către părţi şi obţi­nerea acor­du­lui creditoarei ipo­te­care, Banca Co­mer­­cială Română (BCR), la un preţ de 62,5 euro me­trul pătrat plus TVA, echiva­len­tul a aproape 1,6 mil. euro fără TVA pentru în­trea­ga suprafaţă.

Suprafaţa de teren ce face obiectul contractului cu Dedeman va fi vândută liberă de construcţii, demolarea fiind realizată până la cota zero, fără fundaţii, pe cheltuiala Cemacon Real Estate, posturile trafo urmând a fi desfiinţate ori mutate.

Zalău este cel de-al treilea oraş din Transilvania unde Dedeman a anunţat încă de anul trecut construirea unui magazin, iar aprobarea de la primărie a fost obţinută din 2015. Anul acesta retailerul a deschis unul la Satu Mare, inaugurat la finalul lunii iulie, iar la Oradea va fi deschis în următoarele săptămâni. De asemenea, Dedeman vizează extinderea la nivel regional, iar planurile includ cel puţin un magazin în Chişinău.

Dedeman, la fel ca reţelele de magazine alimentare Kaufland sau Lidl, cumpără terenurile unor foste sau actuale fabrici pentru că acestea sunt bine poziţionate în interiorul oraşelor. Astfel, retailerii sunt dispuşi să plătească preţuri mai mari pentru aceste achiziţii în comparaţie cu un teren la periferie.

Printre fabricile înlocuite de magazine Dede­man se numără Industria Iutei din Bucu­reşti, fabrica de mobilă Elbac din Ba­cău, fabrica de piele sintetică şi încăl­ţă­minte Dermatina din Timişoara.

Dedeman a ajuns la sfârşitul lunii iulie la 43 de magazine pe piaţa locală prin deschiderea magazinului din Satu Mare, contra unei investiţii de 11 mil. euro.

Dedeman Bacău a fost anul trecut pentru al doilea an consecutiv cea mai mare com­panie antreprenorială din România, dar s-a oprit puţin sub pragul de vânzări de un miliard de euro.

Retailerul de bricolaj, controlat de Dragoş şi Adrian Pavăl, şi-a bugetat pentru acest an afaceri de 4,53 mili­arde de lei, adică 1,01 miliarde de euro, deve­nind astfel prima companie controlată de un român care trece pragul psihologic de un miliard de euro, potrivit datelor furnizate de firmă.

Anul trecut Dedeman şi-a majorat businessul cu 28%, la 4,36 miliarde de lei (980 milioane de euro), apropiindu-se astfel de pragul de un miliard, fără să-l depăşească. În ultimul deceniu compania şi-a majorat afacerile de circa 11 ori, fiind în prezent cea mai mare reţea de bricolaj din România, dar şi printre cele mai mari din regiune. Businessul a fost susţinut în 2015 de investiţii de 270 de milioane de lei, în creştere de la 267 de milioane de lei în 2014. Numărul angajaţilor Dedeman va urca în acest an la 8.916 salariaţi, faţă de 8.259 de angajaţi în 2015 şi mai puţin de 7.500 în 2014.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO