Companii

Dedeman a atras finantari de 45 mil. euro de la ABN Amro si UniCredit Tiriac pentru extindere

Dedeman a atras finantari de 45 mil. euro de la ABN Amro si UniCredit Tiriac pentru extindere

Compania detine zece centre comerciale care asigura o suprafata de vanzare ce depaseste 85.000 de metri patrati

08.02.2008, 19:24 95

Dedeman a semnat contracte de finantare in valoare de 45 de milioane de euro cu bancile ABN Amro si UniCredit Tiriac Bank, pentru deschiderea a patru noi centre comerciale si pentru construirea unui nou sediu la Bacau.
De altfel, compania a contractat si in 2006 un credit de
15 milioane de euro de la ABN Amro. "Aceasta structura de credit ne sprijina in vederea atingerii obiectivelor grupului Dedeman pe termen lung. Parteneriatul nostru cu sucursalele locale ale institutiilor bancare a capatat o nota de stabilitate care speram sa functioneze pe termen lung", a declarat pentru ZF Dragos Paval, presedintele grupului Dedeman.
Compania extinde reteaua actuala, formata din zece centre comerciale, cu inca patru magazine la Botosani, Constanta, Bucuresti si Craiova, in care va investi 35 de milioane de euro. Astfel, dupa ce a acoperit majoritatea oraselor din zona Moldovei, Dedeman se va extinde agresiv si in orasele din sudul tarii. Mai mult, va intra si pe piata Capitalei, dominata in prezent de retelele straine de bricolaj, care au anuntat campanii puternice de extindere.
"In medie suma alocata pentru fiecare din aceste magazine este cuprinsa intre 6,8 - 7 milioane euro pentru fiecare. Pentru noul sediu investitia va fi de aproximativ 4,5 milioane de euro, iar lucrarile de constructie vor fi incepute in luna martie, cand vor fi finalizate toate documentatiile si lucrarile preliminare inceperii constructiei", afirma reprezentantii Dedeman. Noul sediu va fi dat in functiune din aprilie anul viitor si va reuni departamentele administrativ, contabilitate, resurse umane, investitii precum si marketing si achizitii.
Grupul Dedeman, fondat in anul 1992, estimeaza pentru anul acesta o cifra de afaceri de circa 225 de milioane de euro, in crestere cu circa 15% fata de anul trecut. Cele trei firme care compun grupul sunt Dedeman - specializata in comertul cu materiale de constructii, cu afaceri de
184 mil. euro in 2007 -, Dedeman Automobile - dealer Dacia, Renault, Nissan cu afaceri de 9 milioane de euro - si Dedeman Camioane - dealer Renault Trucks, cu afaceri de 4 milioane de euro.
Compania detine zece centre comerciale care asigura o suprafata de vanzare ce depaseste 85.000 de metri patrati. Dedeman a investit anul trecut circa 20 milioane de euro alocati atat pentru deschiderea celor trei centre comerciale, cu suprafete cuprinse intre 6.000 si 10.000 de metri patrati, cat si pentru noul service Dedeman Camioane.
Principalii competitori ai companiei sunt retelele internationale de magazine de bricolaj, Praktiker (Germania), Bricostore (Franta), BauMax (Austria) si Hornbach (Germania), precum si reteaua de magazine Ambient Sibiu, controlata de omul de afaceri sibian Ioan Ciolan.
Piata de bricolaj a inregistrat cresteri record in ultimii ani, ajungand la circa 900 de milioane de euro in 2007, pentru anul acesta fiind estimata o majorare de circa 30%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO