Caută doar în titlu
Companii

Decizie strategică: Petrom se uită după achiziţii regionale şi revine la investiţii de 1 mld. € după trecerea pe profit

„Ne pregătim pentru revoluţia industrială şi energetică. Nu va fi o transformare la fel de strălucitoare precum în telecom, dar nu rămânem nici petrolistul din Dallas.“

OMV Petrom (SNP), cea mai ma­re compa­nie petrolieră lo­ca­lă, scru­tează regiunea în că­u­tare de noi peri­metre pentru explorarea şi produc­ţia de hidrocarburi, analizează proiecte care ar putea duce la stimularea cererii interne de gaze şi este gata să semneze parteneriate pen­tru dez­vol­tarea benzi­nă­riilor într-un efort de a se adap­ta schimbărilor prin care trece sectorul energetic în general.

„Ne pregătim de revoluţia indus­tria­­lă şi ener­getică“, spune Mariana Gheorghe, CEO-ul OMV Petrom, unul dintre cei mai puternici executivi din economie. Pentru a-şi îndeplini aceste ambiţii, OMV Petrom anunţă că revine la un buget de investiţii de un miliard de euro, după economii masive dictate de prăbuşirea barilului de petrol.

OMV Petrom şi-a publicat ieri re­zul­tatele consolidate preliminare pen­tru 2016, dar şi noua viziune stra­te­gică pe următorii cinci ani, compa­nia reu­şind să revină pe profit şi să pună pe ma­să un set de măsuri prin care-şi va creş­te impactul regional, fără a fi afec­tat modelul de business integrat.

OMV Petrom a terminat anul tre­cut cu un business de 16,2 mld. lei (3,6 mld. euro), cu 10% mai mic faţă de 2015, şi un profit net de circa un mi­liard de lei (231 mil. euro), faţă de pier­derile de 690 mil. lei. Compania anun­ţă pentru anul acesta un buget de 800 mil. euro, cu 40% mai mare decât cel de anul trecut.

Odată cu revenirea apetitului pen­tru investiţii, OMV Petrom a dez­vol­tat şi o „poftă“ de creştere regională.

„Vedem în continuare un potenţial în România şi ne dorim o creştere pe plan local, dar şi în regiune“, a spus Mariana Gheorghe.

Astfel, pentru următorii cinci ani şi mai departe, conducerea companiei ia în calcul achiziţii care să ajute menţinerea producţiei de hidrocarburi, dar şi parteneriate care să transforme firma şi s-o înscrie în tendinţele care modelează azi sectorul energetic. Un proiect pilot anunţat se derulează alături de Auchan în vederea deschiderii unor hipermarketuri, în miniatureă, în benzinării. Totodată, OMV Petrom anunţă investiţii anuale de circa un miliard de euro până în 2021.

„Vom avea un viitor pe termen lung, nu ne gândim la un termen limitat. Încercăm să cereştem pe alte pieţe pentru că avem nevoie de o continuitate în zona de producţie“, a spus Mariana Gheorghe.

Concret, compania încearcă să neutralizeze scăderea producţiei locale prin achiziţii pe plan extern, zona Caspică şi cea a Mării Negre fiind analizate, fără a exista în acest moment o listă scurtă de posibile investiţii.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

Companii - care are si subcategorii
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.