Decathlon, liderul retailului local de echipamente sportive, a ajuns, la şapte ani de la intrarea pe piaţă, să „revendice“ cele mai importante borne comerciale ale Capitalei, odată cu deschiderea magazinului din zona de nord (Băneasa). Aceasta este cea de-a patra unitate a francezilor de la Decathlon amplasată în Bucureşti.
„Bucureştiul este un oraş mare şi cred că putem continua în viitor să deschidem magazine. Poate în trei ani, poate în cinci ani. Momentan piaţa nu este însă suficient de matură ca să luăm în calcul acest lucru“, a precizat Eric Mazillier, directorul general al companiei, venit la „cârma“ Decathlon România în urmă cu aproximativ patru ani.
Zona de nord a Capitalei, unde liderul pieţei de retail cu echipamente sportive s-a aşezat la finalul anului trecut, este „punctul zero“ al shopping-ului din România, unde românii şi nu numai lasă circa jumătate de miliard de euro pentru îmbrăcăminte, încălţăminte, mobilă sau alimente.
Pe piaţa locală francezii au venit în 2009 şi au ajuns după deschiderea din zona Băneasa la o reţea de 17 magazine, cele mai multe - patru - în Bucureşti. Compania a acoperit apoi marile oraşe ale ţării, precum Constanţa, Ploieşti, Piteşti sau Braşov. Anul trecut, Decathlon a avut afaceri de circa 500 mil. lei (110 mil. euro), potrivit lui Mazillier. Astfel, businessul a avansat cu 60% faţă de 2014, conform calculelor ZF.