Companii

Debenhams vinde haine „made in România“ în valoare de 30-35 mil. euro. Piaţa locală, cel mai important furnizor european

Debenhams vinde haine „made in România“ în valoare...

Autor: Cristina Roşca

24.08.2016, 19:00 510

Retailerul britanic Debenhams, cu afaceri anuale de circa 2,7 miliarde de euro, lucrează în România cu 27 de fabrici care îi asigură 4% din totalul ofertei de haine şi încălţări sub branduri proprii.

România este cea mai importantă piaţă de producţie din Europa, la egalitate cu Turcia. Cei mai importanţi producători pentru Debenhams sunt însă cei din Asia, în frunte cu China, India şi Bangladesh, cele trei state asigurând aproape 70% din total.

Debenhams este unul dintre cei mai importanţi retaileri de modă de la nivel mondial, cu o reţea de circa 250 de magazine în 27 de ţări, printre care şi România. Din afacerile de 2,7 mld. euro anul trecut, brandurile proprii ale Debenhams sunt responsabile de 28%, restul fiind împărţit între branduri internaţionale (31%), colecţii de designer (16%) şi alte produse (25%).

În contextul în care piaţa locală este responsabilă pentru producţia a 4% din totalul hainelor sub brand propriu, vânzările hainelor Debenhams „made in Romania“ pot fi estimate la circa 30-35 mil. euro.

Preţul de vânzare din magazine este însă mult diferit de cel de producţie, fabricile primind de la brandurile mass-market cum este cazul Debenhams, de patru-cinci ori mai puţin, potrivit informaţiilor din piaţă. La brandurile de lux diferenţa dintre preţul de producţie şi cel de vânzare este şi de zece ori, aici costurile de marketing şi chiriile fiind chiar mai mari şi punându-şi chiar mai mult amprenta asupra preţului final.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO