Companii

Dealerii de masini americane au inchis trei showroomuri in Capitala

Dealerii de masini americane au inchis trei showroomuri in Capitala

Prestige Car, importator detinut de omul de afaceri Paul Zamfirescu, a inchis ambele spatii de vanzare detinute in zone centrale din Bucuresti

03.06.2009, 15:10 541

Dealerii auto care comercializeaza autoturisme importate din Statele Unite au inceput inceput sa inchida showroomurile sau sa se reorienteze catre piata de masini second-hand din segmentul premium, pentru a supravietui unei piete auto in scadere.

"Ca urmare a crizei financiare am inregistrat un declin al vanzarilor incepand cu luna octombrie a anului trecut. Lunile in care s-au inregistrat cele mai mici vanzari au fost februarie si martie, dupa care a urmat o redresare a vanzarilor", a declarat Rares Mesaros, executive manager la Carlex, dealer de masini premium importate din Statele Unite.
 
Unii inchid, altii se reorienteaza catre masini second-hand
Acesti dealeri importa din SUA automobile precum cele din gama Infiniti, brandul premium al Nissan, care a fost lansat initial ca unul pentru Statele Unite si Japonia, Lexus, Subaru, Chrysler, Ford sau Chevrolet dar si SUV-uri ale unor marci europene precum BMW X5, X6 si Audi Q7. Acestea, fiind fabricate pe piata nord-americana, sunt echipate numai cu motoare pe benzina, de peste 2,0 litri care in general inregistreaza un consum ridicat de combustibil. In acelasi timp, acestea trebuie modificate pentru a putea fi inmatriculate in Europa.
Select Motors, firma care a demarat in vara anului trecut importurile marcii Acura, divizia premium a constructorului nipon Honda, a inchis la inceputul acestui an showroomul amplasat la parterul unui bloc din zona hotelului Marriott.
Contactati, reprezentantii Select Motors au declarat ca au inchis showroomul datorita vanzarilor mici, dar continua activitatea de import a marcii nipone din SUA.
Aceeasi procedura a urmat-o si Prestige Car Imports, care detinea doua showroomuri pentru masini premium noi importate din Statele Unite, ambele fiind in prezent goale si cu un panou in care se semnaleaza ca spatiile sunt disponibile pentru inchiriere. Reprezentantii Prestige Car Imports nu au putut fi contactati. Potrivit datelor Ministerului de Finante, in 2007 compania a inregistrat o pierdere de 3.800 de euro si o cifra de afaceri de 183.000 de euro.
Pe de alta parte dealerii care detin showroomuri proprii precum Carlex, care face parte din BDT Group, care detine si un showroom Ford si unul Mazda, si Dom Automobile s-au reorientat catre activitatea de comercializare de masini premium second-hand.
 
Invazia masinilor recuperate de firmele de leasing
"In ultimele sapte-opt luni am fost fortati sa ne orientam si mai mult catre segmentul second-hand deoarece a trebuit sa ne adaptam unei piete auto "invadate" de masinile recuperate de firmele finantatoare, dar si de cele pe care proprietarii doreau sa le vanda pentru a face rost de lichiditati", a spus seful Carlex.
Un alt motiv al cresterii numarului de tranzactii cu autoturisme second-hand este si acela al schimbarii repetate a legislatiei referitoare la taxa de poluare, fapt ce a creat confuzie in randul potentialilor clienti, potrivit celor de la Carlex.
Si Dom Automobile a inregistrat acelasi trend descendent in ceea ce priveste vanzarile, fara a preciza la ce volum.
"In ultimele luni ne-am extins portofoliul si prin implementarea vanzarilor de masini premium second-hand, care reprezinta peste 25% din totalul vanzarilor", a spus Cezar Tanasescu, director de vanzari in cadrul Dom Automobile.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO