Companii

Deal pe ultima sută de metri. Francezii înghit tot pe piaţa lactatelor: Lactalis cumpără Covalact într-o tranzacţie de 40 milioane euro

Deal pe ultima sută de metri. Francezii înghit tot pe...

Autor: Cristina Roşca

19.12.2016, 00:08 1099

Lactalis ar putea ajunge să controleze 20% din piaţa românească de un miliard de euro a lactatelor, după preluarea anterioară a LaDorna şi Albalact.

Gigantul francez de lactate Lactalis, cu afaceri de 17 mld. eu­ro în 2015, a cumpărat Co­va­lact din Sfântu Gheorghe, com­panie cu venituri de 44 mil. euro, după negocieri strânse în care au fost im­plicate mai multe nume de pe piaţa lactatelor, printre care şi grupul Müller din Israel. 

Tranzacţia dintre Lactalis şi fondul ame­ri­can de investiţii SigmaBleyzer s-a încheiat la fi­na­­lul săptămânii trecute şi a avut o valoare de 30-40 mil. euro, potrivit surselor din piaţă. Com­pania Covalact are două unităţi de pro­duc­ţie a lactatelor, în Sfântu Gheorghe şi Mier­cu­rea-Ciuc, conform ultimelor date. De ase­me­nea, de­ţine un depozit logistic cu o capa­citate de 1.400 de paleţi deschis în 2012, conform ultimelor date.

Gigantul francez a intrat pe piaţa locală în 2008 prin preluarea businessului LaDorna de la antreprenorul Jean Valvis într-o tranzacţie de 80-90 mil. euro. La începutul acestui an a pre­luat şi Albalact, liderul pieţei locale de lac­ta­te, într-o tranzacţie tot de circa 90 mil. euro. Ast­fel, pe cele trei companii pe care le-a pre­luat în mai puţin de un deceniu pe piaţa locală, Lac­ta­lis a plătit peste 200 de milioane de euro, po­tri­vit calculelor ZF pe baza datelor disponibile.

Totuşi, aceste mutări i-au asigurat grupului francez poziţia de lider pe piaţa locală de lacta­te evaluată la 1 mld. euro. Afacerile cumulate ale Covalact, Albalact şi LaDorna se ridică la aproape 200 mil. euro.

Tranzacţia dintre Lactalis şi Covalact va trebui însă să primească întâi acordul Consiliului Concurenţei. O astfel de mutare care ajunge pe masa Concurenţei va fi anali­zată atât la nivelul pieţei în ansamblul său, cât şi pe segmente. Prin preluarea Covalact, Lac­talis câştigă teren pe segmentul brânzetu­ri­lor şi iaurturilor, unde nu avea poziţie puter­nică. Pe de altă parte, producătorul din Covas­na nu are cotă importantă de piaţă pe seg­men­tul laptelui, unde atât LaDorna cât şi Albalact au branduri puternice.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO