Companii

De fapt, Romania a intrat in NATO. Cel putin cu cortul

18.07.2001, 00:00 156



Ce au in comun NATO, Crucea Rosie, Forta de Mentinere a Pacii (KFOR) si Urziceni? Simplu: corturile.

Una din cele mai mari fabrici romanesti de echipament sportiv si de camping este de mai multi ani abonata la castigarea licitatiilor pe care organismele internationale le organizeaza pentru achizitionarea de corturi si alte echipamente.

"Producem si exportam in total in jur de 3-4000 de corturi de dimensiuni mari pe an, valoare unui astfel de cort ajungand de la 3-4 milioane de lei pentru cele mici si de pana la 60 de milioane de lei pentru cele de dimensiuni mari" a declarat Damasio Colombo, presedintele Consiliului de Administratie al Camping SA Urziceni. Dimensiunea corturilor variaza de la 4 pana la 15-20 de persoane.

De fapt, compania din Urziceni avea in desfasurare contracte cu NATO , care ii cumpara majoritatea corturilor, inainte de preluarea, in anul 1998 de catre firma italiana Stecol Flex.

"Ceea ce am facut noi a fost sa mentinem relatia cu NATO, si sa o imbunatatim, mai ales ca am obtinut si certificatul de calitate ISO 9002, ceea ce inseamna ca vom creste volumul produselor exportate cu 20-25% in fiecare an" a precizat Colombo.

"Deja, in primul semestru al acestui an avem productie de export livrata si incasata de peste 1 milion de dolari".

Pentru articolele camping (corturi, saci de dormit) materiile prime si accesoriile sunt asigurate de la firme Trainica Pucioasa, Tepro Iasi, Tomiris Iasi.

Cu toate acestea cea mai mare pondere a activitatii companiei o reprezinta productia in sistem lohn, cu aproape 90%.

Principalii clienti ai societatii sunt firme din tarile UE ca Lacoste, Calvin Klein, Ittierre, New Man, Sergio Tacchini. Camping produce, deasemenea, imbracaminte pentru firme precum O'Neill, Fila, si lenjerie intima pentru un client din Franta.

"In anii urmatori intentionam sa reducem productia in sistem lohn cu cel putin 70% si sa realizam produse de conceptie proprie, concomitent cu organizarea retelei de desfacere a produselor in principalele orase din tara" a precizat Colombo.

"Anul trecut am produs 300.000 de bucati la Camping Urziceni (in special jachete si alte confectii - veste, jeans) si 700.000 de tricotaje la fabrica noastra din Fetesti (in special tricouri) si. Pentru un tricou castigam in general 1-5$, insa pentru o jacheta se castiga intre 5-10 $ in functie de complexitate" a precizat Colombo.

"Intentionam sa cream si sa impunem pe piata locala un brand propriu, insa in acest moment, datorita puterii reduse de cumparare, piata este foarte slaba.

Pana acum Camping Urziceni a realizat produse pentru firme multinationale din Romania, mai exact pentru activitatile promotionale desfasurate de acestea.

"Chiar zilele acestea avem in desfasurare un contract cu Automobile Dacia pentru un lot de tricouri. Nisa noastra in piata este realizarea unor produse nestandardizate, deoarece in momentul cand un produs este standard acesta se face cu costuri foarte reduse in China".

O alta problema prezenta in Romania este, potrivit lui Colombo, cea a fortei de vanzare. In Romania nu sunt "vanzatori" de meserie, ceea ce ingreuneaza valorificare productiei realizate.

Din anul 1998, luna aprilie Camping Urziceni are capital privat 100% in urma achizitionarii pachetului majoritar de actiuni detinut de APAPS, de catre firma italiana Stecol Flex Italia.

La data privatizarii, societatea inregistra pierderi de peste 900 milioane de lei, la o cifra de afaceri de 6,6 miliarde lei, cu 776 angajati, din care 502 lucrau in domeniul confectiilor, restul fiind necalificati. Exportul era de numai 62.000 USD.

In prezent societatea are un numar de 424 de angajati si a realizat in primele sase luni ale anului o cifra de afaceri de 38,7 miliarde lei si un profit de 3,6 miliarde lei. Anul trecut societatea a inregistrat o cifra de afaceri de 38 miliarde de lei si un profit de 1,2 miliarde lei.

Investitiile facute pana in prezent au fost de 800.000 de dolari, iar pentru acest an sunt estimate 320.000 dolari.

"Vom continua sa investim in industria tricotajelor si in anii urmatori, in asa fel incat sa obtinem un volum al exportului de peste 1,5 milioane USD in anul 2001 numai din tricotaje" a adaugat Colombo.

In 1999, Camping Urziceni a achizitionat pachetul majoritar si de la SC Tricotaje Fetesti SA. Pe primele sase luni ale anului societatea a realizat o cifra de afaceri de 14 miliarde lei si un profit net de 250 milioane lei. Pentru urmatorii ani planul de investitii se ridica la 300.000 de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO