Companii

De câţi ani ai nevoie pentru a crea un imperiu de proporţiile grupului Inditex

De câţi ani ai nevoie pentru a crea un imperiu de...

Autor: Cristina Roşca

19.01.2013, 13:41 1512
 

Bazele imperiului de moda spaniol Inditex care cuprinde opt branduri în portofoliu- Zara, Zara Home, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Uterque,  au fost puse în ur­mă cu circa 38 de ani de către miliardarul Arman­cio Ortega, unul dintre cei mai dis­creţi miliardari ai lumii.

Deşi despre el s-au scris articole pe bandă rulantă, spaniolul nu a dat niciodată un interviu, ba mai mult, du­pă ce s-a retras în 2011 de la conducerea gru­pu­lui s-a retras şi mai mult din viaţa publică. Ortega a renunţat la conducerea Inditex la 75 de ani şi în locul său l-a lăsat pe Pablo Isla, care urmează acelaşi model de conducere ca şi predecesorul său.

În România, im­pe­riul construit de Ortega este lider de piaţă cu 88 de magazine şi afaceri estimate de ZF pent­ru 2012 la 150 de milioane de euro. Mai mult, planurile companiei nu se opresc aici, ţin­ta pentru acest an fiind depăşirea pragului de 100 de magazine.

Care este povestea din spatele gigantului Inditex ?

Istoria companiei spaniole începe cu aproape jumătate de secol în urmă, în Galicia, în nord-vestul Spaniei, cu o fabrică. Pentru că fabrica avea comenzi pe bandă rulantă, Amancio Ortega, omul din spatele acestui gigant în modă, retras de foarte puţină vreme de la conducerea companiei, a deschis primul magazin Zara în 1975. Patru ani mai târziu avea cinci spaţii, iar în '88 depăşea graniţele Spaniei şi "ateriza" în Porto, Portugalia. Acum, în toate colţurile lumii şi în fiecare oraş din Spania, ba chiar la fiecare colţ de stradă, găseşti un magazin al Inditex. Şi nici de clienţi nu duc lipsă spaniolii, chiar dacă economia a fost lovită de recesiune, iar rata şomajului este la circa 20% .

Ce este cel mai interesant este că grupul nu îşi face publicitate, pentru că, spun ei, au găsit o altă soluţie pentru a atrage clienţii în magazine. Soluţia este un mix de cinci elemente - poziţionarea magazinelor, arhitectura lor, decorarea vitrinelor, aşezarea produselor în magazine şi customer service.

 

Citiţi mai multe pe zfcorporate.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO