Companii

Daniel Negrescu, Murfatlar: Piaţa vinului a revenit la “condiţii normale” în 2014, însă ar putea suporta creşteri de preţuri în 2015

Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar

Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar

Autor: Ioana David

25.12.2014, 08:24 972

Timp de doi ani, 2011 şi 2012, producţia de vin a fost cu mult sub medie, astfel că au crescut costurile de producţie, producătorii au majorat preţurile la raft din cauza ofertei deficitare, iar consumatorii, confruntându-se cu scăderea puterii de cumpărare, s-au orientat spre alte categorii de băuturi substituibile vinului, spune Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.

„Această scădere a consumului a marcat şi evoluţia anului trecut. Situaţia s-a schimbat în 2014, când producătorii au revenit la “condiţii normale”, în mare parte datorită producţiei peste medie înregistrată în 2013. Preţurile şi ofertele sunt acum competitive în raport cu alte categorii, iar segmentul economic a dat semne de revenire. Totuşi, nu este uşor să readuci consumatorul, după doi ani în care a consumat puţin sau s-a orientat spre alte băuturi”, a adăugat Daniel Negrescu.

Negrescu este şef pentru brandurile Murfatlar care în 2014 ar putea realiza o cifră de afaceri de 145 mil. lei. Atingerea acestui rulaj ar marca revenirea pe creştere a Murfatlar după o uşoară scădere în 2013.

„O atenţie aparte trebuie dată segmentului premium, care este în continuă creştere. Într-un raport de ţară cu focus pe piaţa vinurilor, realizat de Euromonitor, se arată creşterea vânzărilor de vinuri premium cu 20% în 2013 faţă de anul precedent, deşi piaţa vinului ca întreg a fost în scădere. Tendinţa de creştere a acestui segment continuă în 2014. Mizând pe această tendinţă, unul dintre motivele pentru care Murfatlar România şi-a bugetat creştere pentru acest an îl constituie şi dezvoltarea într-un ritm alert a brandului de vinuri premium M1 Crama Atelier”, a adăugat Negrescu.

Din punctul de vedere al recoltei, 2014 a fost un an dificil, cu volume în scădere, şi cu diferenţe mari între diferitele regiuni ale ţării. Au fost zone în ţară unde scăderea producţiei a fost şi de 80%. Rezultatele slabe au fost determinate de vremea ploiasă, care a adus mai multe boli în vii, astfel că tratamentele necesare au fost mai numeroase.

„Costurile sunt clar mai mari. Anumite categorii de produse vor putea suporta acest cost mai mare prin reducerea marjei de profit, ceea ce înseamnă o menţinere a preţului actual. Vorbim de segmentul vinurilor cu un preţ de raft mai mare de 16-18 lei. La restul va exista o presiune foarte mare pe preţ şi probabil ca acestea vor creşte. De asemenea se vor reduce şi promoţiile atât către lanţul de distribuţie cât şi către consumatori, ceea ce în final echivalează tot cu o creştere a preţului plătit. Acest lucru se va manifesta acut după Paştele 2015 şi mai ales la produsele economice. Totuşi evoluţia preţului va fi mult mai „blândă” decât în 2013’, a adăugat Negrescu,

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO