Companii

Daniel Gross, PENNY România: Sustenabilitatea nu este doar un trend la care alegem să ne raportăm, ci face parte din strategia noastră de creştere

Perspective privind ESG. Un proiect editorial al ZF susţinut de PwC

25.11.2021, 00:04 104

Viitorul se face astăzi şi fiecare acţiune din domeniul sustenabilităţii poate produce schimbarea de care avem cu toţii nevoie pentru a trăi într-o lume mai sănătoasă şi mai liniştită.

La PENNY, sustenabilitatea se regăseşte în cadrul celor mai importante părţi componente ale businessului, cum ar fi angajaţii noştri, produsele, magazinele şi comunităţile în cadrul cărora ne implicăm. Aşadar, sustenabilitatea nu este doar un trend la care alegem să ne raportăm, ci face parte din strategia noastră de creştere.

Ultimii ani au fost intenşi, am testat din ce în ce mai multe soluţii prietenoase cu mediul şi am crescut procentul de furnizori locali cu care lucrăm. Toate acţiunile PENNY din domeniul sustenabilităţii sunt încadrate în trei arii: sortiment sustenabil, energie, climă şi mediu, angajaţi şi societate. Fiecare dintre aceştia este dedicată îndeplinirii unei serii de obiective durabile stabilite de Organizaţia Naţiunilor Unite.

Impactul nostru în economie, societate şi mediu este prezentat încă din 2017 în rapoartele noastre de sustenabilitate. Metodologia aplicată este în linie cu Standardele Initiaţivei Globale de Raportare (Global Reporting Iniative Standards), aşadar prezentăm cifre concrete şi urmărim evoluţia indicatorilor de performanţă de la an la an. La bază stau rezultatele analizei de materialitate obţinute printr-o analiză internă, dar şi o etapă de consultare a stakeholderilor noştri – angajaţi, clienţi, furnizori, parteneri de afaceri, asociaţii nonguvernamentale etc.

►  Suntem atenţi la evoile clienţilor şi ne adaptăm continuu oferta de produse. Am observat un interes crescut pentru produsele locale, mărcile proprii realizate pe plan local, dar şi pentru unele produse bio. Ne-am luat angajamentul ambiţios ca, până în 2023, 60% din sortiment să fie produs în România, ingredientul principal să fie fabricat în România, iar procesarea intermediară să fie şi ea realizată local.

Brandul Hanul Boieresc, o marcă proprie construită pe baza valorilor româneşti tradiţionale, cu ingrediente obţinute local şi cu un design aparte, este cel mai bun exemplu.

De asemenea, peste 140 de magazine PENNY dispun de măcelării care funcţionează în parteneriat cu producători români care deţin ferme şi abatoare şi care găsesc în PENNY puncte de desfacere pentru produsele lor.

Tot o componentă importantă a sustenabilităţii businessului nostru este eficienţa energetică. PENNY este primul retailer din România care a obţinut certificarea ISO 50 001, care atestă eficienţa clădirilor din punct de vedere energetic, iar magazinul nostru din Otopeni este unul dintre cele mai prietenoase magazine cu mediul din lume. O atestă certificarea BREEAM (Building Research Establishment Envi­ronmental Assessment Methodo­logy), în cadrul căreia am obţinut un rezultat excepţional – 95%.

Odată cu rebrandingul PENNY, am făcut investiţii în remodelarea magazinelor astfel încât acestea să împrumute din funcţionalităţile magazinului din Otopeni. Astfel, acestea consumă mai puţină energie decât cele vechi datorită faptului că am dotat cu uşi vitrinele frigorifice. Suplimentar, dotăm magazinele noastre nou construite cu sisteme de panouri fotovoltaice pe acoperişuri. De asemenea, am început un program prin care instalăm din ce în ce mai multe staţii de încărcare pentru maşini electrice.

Din punct de vedere social, obiectivul nostru este de a dezvolta parteneriate pe termen lung cu cât mai multe ONG-uri. Credem că acţiunile responsabile schimbă lucrurile la nivel sistemic: atunci când te preocupă binele altor oameni, fie că fac parte din echipă sau că sunt membri ai unor comunităţi, satisfacţia şi rezultatele bune nu întârzie să apară.

Educaţia este prioritară şi orice investiţie pe care o facem în acest domeniu are potenţialul de a conduce la schimbări pozitive în societate pe termen lung. Acestea sunt câteva direcţii care la noi funcţionează de câţiva ani, în care credem în continuare şi în care vom aloca resurse importante în următorii ani.

Suntem parte a grupului REWE, unul dintre cele mai mari grupuri de retail din Europa, care deja a anunţat obiectivul de a atinge neutralitatea climatică până în 2040. Cu un plan concret de măsuri, ne propunem să reducem emisiile absolute de gaze cu efect de seră cu 30% până în 2030, comparativ cu 2019.

În România, avem în plan nu doar să atingem obiectivele grupului, ci să devenim un exemplu de business sustenabil. Am reuşit să reducem cu 12% consumul de electricitate şi cu 23% emisiile de gaze cu efect de seră pe metru pătrat de suprafaţa de vânzare comparativ cu 2012, înainte de termen (până în 2022).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO