Companii

Dan Minulescu, Macromex: Vom infiinta o divizie separata pentru HoReCa

27.03.2006, 00:00 207

Directorul general si fondatorul Macromex, liderul pietei romanesti de distributie a legumelor congelate, mizeaza pe potentialul de crestere al HoReCa (hoteluri, restaurante, catering).

"Distributia pe HoReCa este un sector care va inregistra cresteri in Romania, ceea ce ne-a determinat sa luam decizia de a infiinta in viitorul apropiat o divizie separata pentru acest tip de servicii", a spus Dan Minulescu.

Aceeasi reteta a fost deja aplicata si pe segmentul de convenience (benzinarii, chioscuri si mici magazine de cartier). Macromex era prezenta cu activitati de distributie in acest sector, dar a decis sa infiinteze o companie specializata doar in aceasta activitate, Macromex Convenience.

La sfarsitul anului trecut, Macromex Convenience a fost achizitionata de catre compania germana de distributie Lekkerland, printr-o tranzactie estimata de surse din piata la 6 milioane de euro.

"Vanzarea a urmarit atragerea de resurse pentru extinderea si mentinerea pozitiei in distributia de produse congelate", a mai spus Minulescu. El are in plan pentru acest an investitii in dezvoltarea companiei situate intre trei si sase milioane de euro.

"In acest an, investitiile Macromex vor fi finantate in mare parte din banii proveniti din aceasta tranzactie si din resurse proprii", a spus Minulescu. O mica parte din resursele financiare folosite va fi reprezentata de credite bancare de la ABN Amro Bank si BRD, banci cu care colaboreaza foarte bine, datorita pozitiei financiare bune a companiei, potrivit declaratiilor lui Minulescu.

Pe langa dezvoltarea segmentului HoReCa, Macromex va realiza investitii si in extinderea infrastructurii logistice si de distributie, dar si in tehnologii avansate de gestiune a stocurilor. "Avem un proces permanent de schimbare a flotei auto, durata maxima de utilizare a unui autovehicul fiind de 5 ani", a spus Minulescu. In prezent, firma sa detine 70 de masini speciale pentru distributia alimentelor care necesita temperatura controlata de transport.

"De anul trecut avem un nou centru de distributie in Bucuresti, cu o suprafata de 4.000 de metri patrati, si vom incerca sa ne extindem la fel si in Timisoara", a precizat Minulescu. "Vedem o dezvoltare destul de rapida in sectorul logisticii in continuare", a argumentat el.

Macromex va investi peste 300.000 de euro intr-o noua tehnologie pentru gestiunea stocurilor. "Sistemul care va fi implementat in depozitul nostru din Bucuresti va creste productivitatea operatiunilor de depozitare cu 30%", a adaugat Dan Minulescu. Sistemul se va baza pe comenzi vocale, in locul documentatiei clasice, ceea ce va permite eliminarea documentelor de depozit in format fizic, potrivit reprezentantului Macromex. "Ideea am vazut-o prima data in Ungaria, apoi intr-o vizita la Lekkerland (o companie germana de distributie - n.red.)", a spus Dan Minulescu.

In prezent, centrul de distributie Macromex din Bucuresti se afla intr-un depozit inchiriat de 4.000 de metri patrati din incinta centrului industrial Cefin Logistic Park, situat in imediata apropiere a autostrazii Bucuresti-Pitesti.

Strategia Macromex pentru acest an implica si dezvoltarea altor activitati, in afara celor de baza, precum gama de mezeluri sub marca proprie, Casa Gruia, lansata in anul 2004, dupa ce distribuitorul a achizitionat o fabrica in Oradea.

"Comnica Oradea era o fabrica veche, din 1970, si sufera acum un proces rapid de transformare considerabila prin implementarea unor noi tehnologii de productie, cresterea capacitatii, iar intr-un termen mai lung va fi agregata UE", a mai precizat Dan Minulescu.

O alta directie de dezvoltare a companiei este reprezentata de extinderea portofoliului de produse distribuite. "Structura logistica de acum ne permite intrarea pe distributia de inghetata", a explicat Minulescu.

Macromex distribuie in prezent materii prime si preparate din carne, legume si fructe congelate, produse lactate. Dintre acestea, carnea de pui a inregistrat in 2005 o scadere a veniturilor, comparativ cu anul precedent. "Suntem afectati de ceea ce se intampla pe piata de carne de pasare", a explicat Dan Minulescu.

Anul trecut, Macromex a realizat o cifra de afaceri de 92 de milioane de dolari (aproximativ 74 de milioane de euro, la cursul mediu anuntat de BNR), in crestere fata de 56 de milioane de euro in 2004. Profitul net al companiei pe 2005 s-a ridicat la valoarea de 4,5 mil. $ (3,6 mil. euro).

Macromex deruleaza activitati de distributie in fiecare dintre marile retele de magazine precum Carrefour, Metro Cash&Carry, Selgros, Cora sau Billa. In octombrie 2005 Macromex a inceput distributia catre reteaua de magazine discount Plus, dar Dan Minulescu spune ca Macromex se va orienta mai mult spre magazinele mai mici din tara, care permit companiei obtinerea unei marje mai mari. In prezent, Macromex are peste 5.000 de clienti si acopera intreaga tara.

Compania detine patru centre de distributie si doua depozite de stocare cu o capacitate totala de aproape 8 mii de tone de marfa reprezentand, ca valoare, 14 mil. euro.

Alti distribuitori care activeaza pe piata produselor alimentare congelate sunt Agroalim Distribution, Serpico, Impex Bock.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO