Companii
Dacia a vândut autovehicule de 9 miliarde de euro la nivel mondial în 2019. Vânzările totale ale mărcii Dacia la nivel mondial s-au ridicat anul trecut la 736.570 de autovehicule, în creştere cu 5% faţă de anul anterior, cu o valoare de piaţă de 9 mld. euro
Vânzările mărcii Dacia s-au dublat în ultimii opt ani şi au ajuns la un total de 736.570 de autovehicule, în creştere cu 5% faţă de anul anterior şi au ajuns să urce tot mai rapid spre pragul de 1 milion de unităţi, care ar trebui depăşit în următorii ani, odată cu creşterea capacităţilor de producţie de la Mioveni, Tanger şi Casablanca.
Vânzările brandului s-au ridicat la circa 9 mld. euro valoare de piaţă pentru peste 736.000 de maşini, luând în calcul un preţ mediu de 12.000 de euro cu TVA.
Pragul de 350.000 de unităţi a fost depăşit în anul 2012, cel de 400.000 - în 2013, cel de 500.000 în 2014, iar cel de 600.000 - în 2017.
Grupul Renault produce automobile sub marca Dacia în uzina din România, de la Mioveni, alături de Tanger şi Casablanca. Uzina din România a produs anul trecut aproape 350.000 de unităţi, însă acestea includ şi modele sub marca Renault exportate către pieţe precum ţări din nordul Africii sau Ucraina. În plus, francezii vor majora producţia Dacia de la Mioveni la 406.000 de unităţi anual din 2020, urmând ca producţia să fie majorată şi în Maroc.
La nivel european, luând în calcul UE şi statele EFTA (Islanda, Norvegia, Liechtenstein, Elveţia), Dacia a comercializat 581.543 de maşini şi figurează pe locul al 13-lea în clasamentul celor mai vândute mărci.
Franţa rămâne piaţa unde Dacia vinde cele mai multe maşini, cu peste 140.500 de autovehicule livrate, dar în scădere cu 1% faţă de 2018. Pe locul secund a urcat puternic Italia, cu aproape 88.500 de unităţi, în creştere cu 33% faţă de anul anterior. Aceasta este şi cea mai mare creştere înregistrată de o piaţă din top zece pentru Dacia.
Din cele 11 cele mai mari pieţe pentru Dacia, patru au înregistrat scăderi - Franţa, Maroc, Algeria şi Turcia. Turcia a punctat cel mai mare declin, de 33% la 20.000 de unităţi.
Pe o piaţă românească Dacia a încheiat anul 2019 cu vânzări în creştere cu 1,5% faţă de anul anterior la aproape 55.463 de autovehicule.
Pe de altă parte, înmatriculările de autoturisme ale Dacia au urcat anul trecut cu 36% la 50.311 unităţi.
„Datorită ofertei sale comerciale adaptate, Dacia a atras atenţia unei categorii largi de clienţi, inclusiv a celor care au ales să îşi achiziţioneze un vehicul nou prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto din România care şi-a dovedit, o dată în plus, pertinenţa şi utilitatea.
Aproape 45% din totalul vehiculelor noi cumpărate în anul 2019 prin acest program, numit generic „Rabla“, au purtat marca Dacia“, au spus reprezentanţii mărcii.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Zara intră indirect pe piaţa de modă second-hand din România prin iniţiativa „Pre-Owned“, prin care consumatorii pot să revândă, să doneze sau să repare haine
-
Top 1.000 cele mai mari companii din România, astăzi, 29 martie. Cum s-a schimbat businessul mare în şapte ani de când ZF şi Deloitte realizează anuarul Top 1.000 cele mai mari companii din România
-
Finanţele ţării derapează puternic la debutul anului. Întrebarea-cheie: cât va fi deficitul bugetar în 2024?
-
Premier Energy: Avem o abordare bullish a pieţei din România. Ţintim spre un model de business vertical integrat
-
O nouă emisiune în grila ZF Live: ZF Profesii Liberale, în fiecare luni, de la ora 16:30, în parteneriat cu Libra Internet Bank
-
Când merg românii la cumpărături. Vineri e cea mai bună zi de shopping, luni cea mai slabă ca vânzări
-
Pe 28 iunie Hidroelectrica umple buzunarele acţionarilor cu dividende de 6,3 mld. lei, întreg profitul pe 2023. Randamentul de 11% saltă preţul acţiunilor la BVB pe volume bune
-
ZF Private Health. Zoltán Madaras, fondatorul reţelei Dora Optics din Mureş: Am pornit businessul cu banii din bursa de student. Avem astăzi energia necesară şi medici tineri cu care putem să ne lărgim activitatea medicală
-
Raiffeisen urmăreşte o creştere organică şi echilibrată pe produse şi plănuieşte investiţii de circa 282 mil. lei. Banca vrea să dea dividende de 860,4 mil. lei, reprezentând 50% din profitul din 2023
-
ZF Investiţi în România! Dragoş Dărăbuţ, Agista: Vrem să facem două tranzacţii în 2024. Ne uităm cu atenţie la zona medicală şi la segmentul IT
-
Piaţa muncii se reechilibrează, angajatorii reţin mai bine talentele în companie. Recrutarea dă semne de încetinire pentru că şi fluctuaţia de personal scade. În ceea ce priveşte blue collar, avem o altă perspectivă: piaţa nu numai că s-a liniştit, vedem o scădere abruptă cel puţin în ultimele luni
-
Business sportiv. Cum a reuşit un mic club sportiv din Băicoi să atragă companii mari ca sponsori? Lucian Mircescu a pornit clubul Aurora Băicoi pentru a încuraja copiii din comunitate să facă sport
-
Best of ZF Power Summit 2024. Radu Mustaţă, Marsh: Europa are nevoie de o strategie de a reloca producţia de echipamente în Europa, aşa cum vedem în SUA. Focusul României trebuie să fie pe proiectele mari, strategice
-
Creditele retail noi în lei indexate la noul indice IRCC ar trebui să aibă dobânzi mai mici pentru că IRCC coboară la 5,90% în T2/2024 şi apoi spre 5,85% în T3/2024, de lângă 6%, unde a oscilat până acum. ROBOR la 3 luni este tot peste 6%, şi peste IRCC, în pofida lichidităţii record
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Istvan Sarkany, investitor la BVB: Am mai făcut puţină curăţenie în portofoliu. Cele mai mari patru deţineri, Simtel, TTS, DN Agrar şi Prospecţiuni
-
Afaceri de la Zero. Xantya Turcu, absolventă de Arte, şi-a deschis un atelier în care modelează ceramica sub emblema Pottery Paw. „Am investit cel puţin 5.000 de euro până acum şi simt că ar mai trebui încă pe atât“