Companii

Dacia si Samsung au tras in jos rezultatele financiare ale Renault

31.07.2001, 00:00 21



Producatorii francezi de autovehicule au in ultimul timp o evolutie sinusoidala. In ultimele sase luni, Renault a inregistrat o scadere a profitului net, in timp ce profitul PSA Peugeot-Citroen a crescut cu 36 de procente.

Vanzarile Renault au scazut cu 9,3% , la 18,8 miliarde de euro de la 20,77 miliarde cu un an in urma, datorita conditiilor dificile de pe piata din Europa si a scaderii pietelor de automobile din Argentina si Turcia.

In afara de scaderea abrupta a rezultatului din activitatea de exploatare, de la 1,15 miliarde euro in primul semestru al anului trecut la 304 milioane euro, Renault se confrunta si cu o deteriorare a profitului marginal, relateaza cotidianul The Wall Street Journal Europe.

"Aceste rezultate vin in urma unui moment dificil pentru grup in Europa, respectiv incetinirea ritmului de crestere economica, la care se adauga crizele din Argentina si Turcia, care au afectat dezvoltarea internationala a grupului", au declarat reprezentantii Renault.

Louis Schweitzer, presedintele Renault, a explicat rezultatele slabe ale firmei franceze prin evolutia companiilor afiliate Dacia din Romania si Samsung din Coreea de Sud, care continua sa inregistreaza pierderi financiare. El a adaugat ca in a doua jumatate a anului se va organiza un control mai strict al costurilor si se vor lansa si cateva modele noi care ar trebui sa conduca la recuperarea pierderilor.



Profit mai mare u 36% la Peugeot- Citroen

Celalalt mare producator francez, PSA Peugeot-Citroen, a depasit toate previziunile analistilor, inregistrand un profit de peste un miliard de euro, cu 36% mai mare decat in primele sase luni ale anului trecut. Totusi, acest rezultat se datoreaza si veniturilor exceptionale obtinute in urma vanzarii fostului sediu Citroen din Neully, langa Paris.

Profitul operational si veniturile au crescut, de asemenea, cu peste 20%. Profitul operational al PSA s-a cifrat in primul semestru la 1,4 miliarde euro, fata de 1,16 miliarde euro in prima jumatate a anului trecut. Cifra de afaceri a depasit 27 miliarde euro, in crestere de la valoarea de 22,5 miliarde euro consemnata in aceeasi perioada a anului 2000.

Volumul vanzarilor a crescut cu 11% pana la 1,6 milioane unitati, datorita reputatiei PSA de lider tehnologic pe piata europena de motoare diesel. In acest an, grupul intentioneaza sa vanda trei milioane de automobile, pentru a ajunge la un profit operational de 2,6 miliarde euro.



Nisan a creat profit pentru Renault

Pentru Renault, competitia puternica, combinata cu o gama de modele invechita, au impiedicat compania sa obtina o diminuare a costurilor in limitele prevazute.

Numai o serie de venituri exceptionale si revenirea in ultimul an fiscal a companiei Nissan Motor Corp. (la care Renault detine 37% din capital) au ajutat grupul Renault sa obtina un profit net de 779 milioane de euro in primele sase luni din 2001, comparativ cu cele 233 milioane euro obtinute in perioada similara a anului trecut.

Louis Schweitzer considera ca Renault ar trebui sa obtina in acest an un profit net mai mare decat cel de 1,08 miliarde inregistrat in 2000, tot cu ajutorul Nissan.

Jim Wright, analist la divizia Lehman Brothers din Londra, spune ca diferenta dintre cele doua companii ii confirma opinia ca Renault este cea mai riscanta investitie din sectorul auto european, in timp ce Peugeot este cea mai rentabila.

"Chiar daca noul Renault Clio lansat in luna iunie va ajuta vanzarile Renault, alte modele, precum vechiul Megane, s-ar putea sa nu faca fata concurentei Volkswagen pe segmentul de piata al clasei medii" a mai spus Jim Wright.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO