Companii

Dacia relanseaza sistemul primelor de casare

05.03.2004, 00:00 16



Dupa ce a experimentat sistemul primelor de casare in anul 2001, producatorul roman de automobile Dacia a lansat luna aceasta o actiune similara. Daca in 2001, cei care veneau cu dovada predarii unui automobil Dacia uzat la centrele Remat din tara primeau o reducere de 10.000.000 lei la achizitionarea unui automobil Dacia nou, in aceasta luna reducerea este de 300 de euro, adica peste 12.000.000 lei.



In plus, spun reprezentantii Dacia, oferta este acum valabila pentru orice fel de automobil, nu doar pentru Dacia.



"In urma primei faze a acestui sistem, desfasurat in perioada martie-aprilie 2001, am inregistrat vanzari de 3.900 de unitati. Si in a doua si a treia faza a sistemului, desfasurate tot pe parcursul anului 2001 am realizat vanzari importante, jumatate din totalul vanzarilor fiind inregistrate prin acest sistem" spun reprezentantii Dacia.



Acestia nu au dorit sa avanseze un volum al vanzarilor in cadrul celei de-a patra etape a sistemului primelor de casare. "In acest an situatia este diferita fata de anul 2001. Dupa primele doua luni vanzarile sunt in crestere fata de anul trecut cu peste 20%, iar pana in prezent am depasit 10.000 de unitati vandute" adauga reprezentantii Dacia.



Reciclarea autoturismelor uzate este o practica obisnuita in tarile vest-europene, majoritatea marilor producatori de automobile initiind campanii de publicitate pentru a convinge clientii sa returneze dealerilor modelele vechi.



Avantajul imediat pentru producatorii respectivi este cresterea vanzarilor, caci pentru fiecare automobil casat se cumpara un automobil nou. Al doilea avantaj al unui astfel de sistem este reprezentat de reimprospatarea parcului auto, prin inlocuirea automobilelor vechi cu unele noi, mai putin poluante, dar aceasta se traduce si intr-o crestere a sigurantei rutiere, deoarece noile automobile inglobeaza tehnologii de ultima ora.



O alta varianta de promovare a vanzarilor de masini noi prin returnarea automobilelor folosite este asa numitul sistem "buy-back", promovat in prezent de producatorul local Daewoo Automobile, dar si de o buna parte dintre importatorii prezenti pe piata. Spre deosebire de sistemul primelor de casare, in cazul buy-back, automobilul uzat este evaluat in functie de uzura si aceasta suma se constituie avans pentru un automobil nou, iar automobilul uzat este repus in circulatie. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO