Companii

Dacia pariaza pe motoare mici si dotari premium pentru a se adapta pietei

06.08.2008, 19:11 25

Automobile Dacia va introduce incepand cu 2010 o noua motorizare economica pe benzina, in timp ce gama dotarilor disponibile va fi completata de echipamente premium.
Dacia ia in calcul introducerea de noi motorizari de capacitate cilindrica redusa pentru modelele Sandero si Logan, in conditiile in care cererea pentru automobilele echipate cu motorizari mari este in scadere la nivel mondial datorita cresterii pretului petrolului. "Gama motorizarilor disponibile pentru modelele Logan si Sandero va fi completata incepand cu anul 2010 cu un propulsor de 1,0 litri pe benzina, principalele motive fiind cresterea tot mai ridicata pentru motoare mici, cu consum scazut", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.
Incepand cu anul viitor gama motorizarilor marcii va fi completata cu propulsorul de 1,6 litri si 133 CP, care in prezent se regaseste pe Renault Twingo RS, versiunea sport a modelului de clasa mini al constructorului francez.
Grupul Renault-Samsung-Nissan nu detine in prezent in portofoliu un motor de 1,0 litri, acesta fiind in curs de dezvoltare. Potrivit declaratiilor lui Constantin Stroe, noul motor nu va fi dezvoltat numai pentru Dacia, ci pentru mai multe modele ale Renault-Samsung-Nissan.
"Cererea de motoare diesel este in recul. Acest lucru este efectul cresterii pretului motorinei. Acum cativa ani toata lumea voia diesel, dar nu aveam capacitati de productie. Acum le avem, insa cererea scade. Deocamdata Sandero a fost lansat cu doua motorizari pe benzina la care se vor adauga cele doua diesel", a declarat Constantin Stroe.
Producatorul de componente auto Continental a anuntat ca prin divizia de sisteme de transmisie si actionare livreaza injectoare pentru echiparile cu motor de 1,6 litri cu 16 supape pe benzina, unitati de control ale motorului pentru echiparile cu propulsoare de 1,6 litri cu 16 supape, de 1,6 litri cu 8 supape si de 1,0 litri cu 16 supape (motor care nu exista inca pe niciun model Dacia), unitate de control a transmisiei pentru cutia de viteze automata (care nu exista inca in oferta Dacia) pentru motorul pe benzina de 1,6 litri cu 16 valve, ETC (unitate de control electronica a supapei de reglaj) pentru masinile echipate cu motor pe benzina de 1,6 litri cu 16 valve, senzor de distributie si senzor de reglare a aerului (pentru climatizarea automata) pentru motorizarile diesel de 1,5 litri.
Automobile Dacia va lansa in partea a doua a anului viitor primul SUV al constructorului, care cel mai probabil va fi realizat pe platforma modelului Sandero (disponibil cu un pachet de SUV) si cu un sistem de tractiune integrala preluat de la Nissan.
"Anul viitor gama Dacia va fi completata de un model SUV. Acesta va putea fi echipat cu dotari precum climatizare automata, dar si o cutie de viteze automata", a subliniat Stroe, care nu a exclus introducerea sistemului de climatizare automata si pe modelel Sandero si Logan.
Renault a introdus sistemul de climatizare automata pe modelul Symbol, sedanul de clasa mica al constructorulului francez in 2006, odata cu lansarea versiunii facelift a acestuia.
In 2009, Dacia va introduce motorizarile Euro 5, iar in 2011 pe cele Euro 6.
"In prezent Dacia pregateste introducerea normelor Euro 5. De la 1 septembrie 2009, producatorii auto vor fi obligati sa introduca motorizari la nivelul de depoluare Euro 5. Daca nu putem sa facem treaba asta, nu vom mai putea produce", a declarat vicepresedintele Dacia, care a subliniat ca noile standarde de emisii vor implica costuri mai ridicate de productie, care vor fi compensate de cresterea vanzarilor, in special la nivelul pietelor europene.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO