Companii

Cum se poziţionează retailerii moderni în topul importatorilor: Lidl şi Kaufland la vârf, Selgros spre coada clasamentului, iar Cora lipseşte

Cum se poziţionează retailerii moderni în topul...

Autor: Cristina Roşca

03.04.2018, 00:07 1271

♦ Nouă dintre cei zece jucători din comerţul modern local se află în topul celor mai mari 500 de importatori din România, poziţiile lor variind puternic (de la 6 la 362) în funcţie de modelul de business şi de nivelul cifrei de afaceri. Singurul retailer care lipseşte din clasament este lanţul de hipermarketuri Cora, care este însă şi cel mai mic jucător din comerţul local, cu venituri de sub 400 mil. euro.

Cel mai bine poziţionat retailer în topul im­por­tatorilor este dis­counterul german Lidl, care ocupă locul şase într-un clasam­ent condus de companii din industrii grele precum auto sau energie. Mai exact clasamentul este condus de Autom­obile Dacia, Rompetrol Rafi­nare, Petrotel – Lukoil, Ford România şi ArcelorMittal Galaţi. Lidl este cel mai sus poziţionat retailer, ceilalţi jucători din comerţul alimentar au poziţii variate de la 22 (Kaufland) la 362 (Selgros Cash & Carry).

Nemţii de la Lidl au însă şi un model de business diferit, mai exact circa 80% din produsele de la raft sunt marcă privată. Pentru a obţine preţul cel mai mic, aceste produse sunt realizate într-o unitate de producţie pentru mai multe ţări, iar apoi trimise în toată Europa. Nemţii realizează şi local produse pe care le exportă apoi pe alte pieţe din Europa.

La polul opus, există retaileri care pariază puternic pe faptul că o mare parte din produsele de la raft sunt made in Romania. Spre exemplu, retailerul Profi, cel mai extins după numărul de magazine, cu aproape 700 de super­marketuri şi magazine de proximitate, anunţă că „aproape 80% din totalul achiziţiilor Profi provin de la furnizori din România şi doar 20% din achiziţii vin din afara ţării.” Totuşi, aceste cifre nu arată cât din produsele de la raft sunt „made in Romania” pentru că este posibil ca un furnizor local să aibă fabrici şi în afara ţării, cum este cazul P&G sau Nestle spre exemplu, giganţi care au reprezentanţe locale, dar fabrici în toată lumea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO