Companii

Cum incearca dealerii sa vanda masini cu discounturi „personalizate cu Mos Craciun”

04.12.2009, 00:00 38

"Set de anvelope de iarna cadou!", "Test de lumini gratuit!","Oferte speciale de sarbatori" sunt doar cateva din mesajele lacare apeleaza strategic in decembrie dealerii auto pentru a atrageclientii in showroomuri sau in serviceuri, in conditiile unei pieteauto care nu se opreste din scadere.

Tot in premiera, la campania de sfarsit de an participa si Dacia- atat cu oferte gen "avantaj client", cat si cu oferte dediscounturi, in conditiile in care in anii anteriori acestea eraupractic inexistente.

"In luna decembrie vor exista aproape la toti dealerii campaniide lichidare a stocurilor de masini cu motoare Euro 4, determinatede reintrarea in vigoare a taxei de poluare pentru motoarele maimici de 2,0 litri", spune Alin Tapalaga, director general PorscheInter Auto.

Odata cu revenirea taxei de poluare preturile masinilor se vormajora cu cateva sute de euro. Spre exemplu, taxa pentru un modelDacia Sandero cu motor pe benzina de 1,6 litri va fi de aproape 800de euro si de 671 de euro in cazul uneia cu motor diesel de 1,5litri. Pe de alta parte, taxa de poluare nu se va plati pentrumodelele Euro 5 si nici pentru hibride precum Toyota Prius sauHonda Insight.

"Mos Craciun a venit in vara"

Pentru a reduce stocurile acumulate, in acest an dealerii siimportatorii de pe piata locala au dus cele mai agresive campaniide discounturi din ultimii zece ani, cu reduceri de preturi de panala 50%, in special in cazul SUV-urilor sau limuzinelor premium.

"Discounturi mai mari nu vor fi acum in piata. Cel mult vor fi«personalizate» cu Mos Craciun, dar la o analiza mai atentaclientii vor putea observa ca un astfel de «Mos» a fost si in vara,nu numai acum in decembrie", a spus Nicolae Sorescu, seful RadaciniMotors, dealer Opel si Chevrolet.

Daca in anii anteriori vanzarile din decembrie erau doar cucateva procente sub cele din octombrie si noiembrie - cele in carese comercializau cele mai multe masini, acum dealerii se asteaptala o accelerare a scaderii, datorata atat lipsei finantarii, cat sisfarsitului programului "Rabla".

"Vanzarile in decembrie nu au cum sa le depaseasca pe cele dinluna octombrie si noiembrie prin simplul fapt ca practic decembrieare numai doua saptamani. Noi ne asteptam ca decembrie si ianuariesa fie printre cele mai slabe luni din ultima perioada.

In plus, in prima saptamana din decembrie este organizat siturul doi al alegerilor prezidentiale", a subliniat Sorescu.

Cu toate ca luna decembrie nu este cea cu vanzarile cele mairidicate dintr-un an, datorita concediilor si sarbatorilor deiarna, este perioada in care dealerii isi conving mai usor clientiisa cumpere un autoturism.

Daca nu este vorba despre un automobil mai scump sau dotari maigeneroase, macar o vizita in service unde se remediaza (contracost) potentialele probleme sau defectiuni.

"Reducerile de pe piata au ajuns deja la un nivel maxim. Indecembrie vom vedea in piata oferte mai mult pe partea de servicii,sau de vanzare a masinilor cu un pachet de service inclus", asubliniat Tapalaga.

In plus, acum nici nu mai sunt bugete in piata pentru a maisustine alte companii publicitare si de discounturi, potrivitjucatorilor din piata.

In cazul Porsche Inter Auto, sunt in derulare campanii pentrudecembrie, dar nu au neaparat legatura cu sarbatorile de iarna."Avem in derulare promotii in special in ceea ce privesteserviciile".

"In general oamenii sunt mai receptivi la campaniile publicitarelegate de Craciun sau sarbatorile de iarna. Oferte cu discounturimai mari acum de sarbatori in general nu sunt in piata deoarecevolumul stocurilor a scazut", spune seful unui dealer auto dinCapitala.

De la jumatatea lunii nu se mai vinde nimic

In prezent campaniile de publicitate sunt afectate de alegerileprezidentiale, potrivit jucatorilor din piata auto.

"Datorita campaniilor electorale, orice alta promovare a unuiprodus este inutila acum. In acelasi timp, dupa 15 decembrie ingeneral nu se mai vand masini, ci numai se fac livrari", a spusdirectorul de marketing al unui centru auto.

Tot in legatura cu sezonul rece, multi dealeri auto dezvoltacampanii specifice sezonului. Ofera gratuit verificari alefarurilor sau la motor. "Avand in vedere starea drumurilor siconditiile de trafic, mai mult ca sigur in service se vor gasi oprobleme de remediat si astfel vor creste veniturileserviceurilor".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO