Companii

Cum au băut românii în pandemie: Producătorul de vinuri Gramma din Iaşi aşteaptă afaceri mai mari cu 15% în 2020, după vânzări de 50.000 de euro prin mediul online, în cele două luni de stare de urgenţă

Cum au băut românii în pandemie: Producătorul de...

Autor: Alexandra Cepăreanu

15.05.2020, 17:44 223

Producătorul de vinuri Gramma din Iaşi, fondat de antreprenorul Marian Olteanu, a înregistrat vânzări în valoare de 50.000 de euro în cele două luni de stare de urgenţă, prin mediul online.

„Ne-am dublat cifra de vânzări în lunile martie - aprilie, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, după ce am mizat pe online şi livrări la domiciliu. Consumatorii au arătat o mai mare deschidere faţă de achiziţiile online. Am avut vânzări impresionante, însă, am demarat şi un proiect de cobranding cu una dintre cele mai mari reţele de magazine online din ţară”, a spus Marian Olteanu, director general al producătorului de vin Gramma Wines.

El spune că în această perioadă preferinţele consumatorilor s-au schimbat, iar cel mai des au fost comandate vinurile roşii şi albe, „dar au fost şi comenzi care au acoperit toate cele trei tipuri de vinuri”.

„În restaurante, cererea era adaptată după sezonalitate -primăvara şi vara în meniuri se regăsesc preponderent vinuri albe şi rose, iar toamna şi iarna sunt disponibile mai degrabă vinurile roşii. În perioada în care oamenii au stat mai mult acasă, au ales vinuri după reguli proprii şi au preferat să încerce mai multe tipuri.”

De asemenea, media de vârstă a celor care au comandat online în această perioadă este de 24 - 36 de ani. „Românii au cumpărat, în medie, circa patru sticle de vin”, a adăugat Marian Olteanu.

După ce sectorul HoReCa îşi va relua activitatea, Marian Olteanu estimează o creştere a vânzărilor de vin din acest segment, dat fiind că deja compania a început să primească solicitări din partea restaurantelor care se pregătesc pentru momentul în care îi vor putea servi pe clienţi la mese. 

„Cred că această criză va aduce în piaţa din România şi o schimbare de paradigmă, prin care producătorii şi nu numai vor fi mult mai atenţi la ceea ce servesc şi la cerinţele consumatorului final. Se va schimba atât modelul de business de distribuţie, cât şi întreg lanţul, de la cramă la restaurant. Astfel, vom vedea vinuri româneşti de o mai bună calitate, servicii mai bune şi nu în ultimul rând politici comerciale corecte”

Compania a încheiat anul 2019 cu afaceri de 300.000 de euro. În urma celor două luni de vânzări în creştere, Marian Olteanu estimează majorarea cifrei de afaceri a companiei cu circa 15% la finalul acestui an. „Aşteptăm pentru anul acesta o cifră de afaceri de peste 350.000 de euro”.  

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO