Companii

Cum arată exporturile Ford: în lipsa infrastructurii rutiere şi feroviare spre Vest, SUV-urile Puma merg cu trenul spre Constanţa

Cum arată exporturile Ford: în lipsa infrastructurii...

Autor: Bogdan Alecu

23.12.2019, 00:00 1598

Ford România, cel de-al doilea constructor de pe piaţa locală, livrează SUV-ul Puma produs la Craiova inclusiv pe cale maritimă prin portul Constanţa, având în vedere că între Craiova şi Piteşti construcţia drumului expres tot întârzie, la fel şi autostrada dintre Piteşti şi Sibiu. Până la Constanţa maşinile sunt transportate cu trenul. De asemenea, tot cu trenul pleacă maşinile şi spre Europa de Vest, în contextul în care 90% din producţia uzinei este transportată utilizând transportul feroviar şi numai 10% cel rutier, având în vedere faptul că în ultimii 12 ani în jurul Craiovei infrastructura rutieră nu s-a schimbat prea mult.

Ford Puma a reprezentat 34% din producţie la nivelul lunii noiembrie, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). În total, la nivelul  lunii noiembrie Ford a produs aproape 13.800 de maşini, în creştere cu 5% faţă de perioada similară a anului trecut. Per total, în primele 11 luni ale anului Ford a produs 125.700 de maşini, în scădere cu 5% faţă de primele 11 luni din 2018, scăderea venind în contextul în care uzina a extins capacitatea de producţie şi a recrutat încă 1.700 de salariaţi, numărul total trecând de 6.200 de angajaţi. Ford România a comunicat preţurile pentru Puma pentru piaţa locală, iar livrările vor demara la începutul anului viitor, în condiţiile în care maşina a ajuns în prezent şi în showroomuri. La nivelul primelor 11 luni, Ford EcoSport este al doilea cel mai bine vândut SUV mic de pe piaţa locală, după Duster. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO