Companii

Cum a schimbat inflaţia comportamentului de consum al românilor? Preţul a devenit un factor mai important în procesul de achiziţie, promoţiile şi mărcile private câştigă teren

♦ Acest comportament de consum e tipic în perioadele de criză economică, când unii oameni îşi pierd locul de muncă sau când salariile sunt reduse ♦ În perioadele de creştere – aşa cum a fost cazul până în 2019 inclusiv – se remarcă un uptrading, adică o orientare către produse mai scumpe.

În această perioadă, marcată de pandemia de COVID-19, care a afectat şi economia mondială, se observă o schimbare a comporta­mentului de consum, inclusiv în România, astfel că oamenii sunt mai sensibili la preţ şi mai atenţi pe ce îşi cheltuie banii, spun analiştii com­paniei de cercetare de piaţă Nielsen.

Mai exact, consumatorii se orientează către produse mai ieftine, inclusiv către mărci private sau ambalaje mai mari. Totodată, scade frecvenţa cumpărăturilor, astfel că oamenii merg mai rar la magazine şi achiziţionează mai multe articole odată. Totuşi, în funcţie de categoria de produse, se remarcă şi com­portamente de consum diferite. Mai exact, la bunurile care sunt benefice pentru sănătate, preţul nu e cel mai important.

 

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.