Companii

Cum a evoluat businessul Catena în ultimul deceniu: cifra de afaceri a crescut de şapte ori, dar marja de profit a rămas sub 5%

Analiză ZF. 10 ANI DIN VIAŢA COMPANIILOR LIDER ÎN BUSINESS

Cum a evoluat businessul Catena în ultimul deceniu:...

Autor: Georgiana Mihalache

18.03.2019, 18:30 659

Catena, liderul pieţei de farmacii atât după vânzări, cât şi ca număr de farmacii, şi-a majorat de mai bine de şapte ori cifra de afaceri în ultimii zece ani, din 2009 până în 2018. Marja de profit nu a depăşit însă pragul de 5%, întreg retailul farmaceutic lucrând cu marje mici.

Brandul Catena creat de antreprenoarea Anca Vlad a ajuns la 750 de farmacii la nivel naţional în 2018 şi domină o piaţă în continuă mişcare, unde jucătorii mari cumpără permanent farmacii, în încercarea de a se consolida.

În zece ani, cota de piaţă a farmaciilor Catena în totalul pieţei de farmacii active a crescut de trei ori, de la 3% în 2009 la 9% anul trecut. De altfel, Anca Vlad spunea recent pentru ZF că a pornit businessul de farmacii în urmă cu 20 de ani, când avea o reţea de doar 30 de unităţi. Compania continuă planurile de extindere prin achiziţii şi în 2019, în zonele pe care încă nu le acoperă.

Anca Vlad, fondatoarea reţelei Catena, are o experienţă de peste 25 de ani în afaceri, după ce în 1993 a pus bazele Fildas Trading, al treilea distribuitor de medicamente din România. Şase ani mai târziu, în 1999, a decis să înfiinţeze Catena. În total, în cele două businessuri antreprenoarea a investit 35 de milioane de euro în 2018.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO