Companii

Cu ochii la profit, producatorii de dulciuri pariaza pe cresterea consumului

Cu ochii la profit, producatorii de dulciuri pariaza pe cresterea consumului

Click pentru imaginea marita

13.06.2008, 19:19 139

Dupa intrarea companiei engleze Cadbury pe piata locala a dulciurilor prin preluarea producatorului Kandia-Excelent, protagonistii principali in lupta pentru primele pozitii pe piata raman multinationalele.
Mai mult, Kraft Foods a inceput in acest an ofensiva pe un segment pe care pana acum nu activa in Romania, cel al biscuitilor dulci, si vede potential pentru intrarea pe categorii noi din piata snacks-urilor dulci.
Kraft a preluat divizia de biscuiti a grupului francez Danone (branduri precum LU si Prince) in cadrul unei tranzactii incheiate la nivel international. In urma acestei preluari, compania vrea sa se impuna pe segmentul biscuitilor dulci din Romania, dupa ce a ajuns pe primul loc pe piata ciocolatei si pe cea a cafelei.
Peter Muller, directorul general al companiei Kraft Foods Romania, estimeaza piata snacks-urilor (excluzand produsele din ciocolata) la 400 mil. euro, si vede potential de dezvoltare a unor categorii noi, precum si de crestere a consumului pe cap de locuitor.
Si ciocolata este un segment de piata slab dezvoltat, comparativ cu media consumului la nivel european. In 2006, piata romaneasca se situa pe unul dintre ultimele patru locuri din Uniunea Europeana, cu un consum anual de 1,9 kilograme pe cap de locuitor. In total, piata ciocolatei din Romania ar putea fi evaluata la 200 mil. euro la nivelul anului trecut, fiind disputata in prezent de jucatori internationali, precum Kraft, Cadbury sau Heidi Chocolat Suisse, dar si de o companie locala puternica, Supreme Chocolat (producatorul Primola).
Si pe segmentul produselor zaharoase precum dropsuri, jeleuri sau guma de mestecat, multinationalele conduc detasat in clasamentul celor mai mari jucatori.
Cea mai mare fuziune din industria globala a dulciurilor, rezultata in urma preluarii Wrigley de catre Mars, va crea pe piata romaneasca o companie cu afaceri de peste 100 de milioane de euro si o amenintare mai mare pentru rivalii Cadbury sau Perfetti Van Melle. Aceasta tranzactie urmeaza sa fie finalizata in prima parte a anului 2009.
Wrigley, ca si competitorii sai, mizeaza pe o crestere accelerata a consumului de produse zaharoase din Romania. Mihai Georgescu, directorul general al Wrigley Romania, anticipeaza o triplare a pietei locale de bomboane in urmatorii 5 - 10 ani, urmand astfel sa egaleze piata gumei de mestecat evaluata la peste
50 mil. euro.
Pe piata locala, consumul anual de guma de mestecat era anul trecut de 72 de lame pe cap de locuitor, in timp ce in tari din vestul Europei, acesta se situa la circa 200 de lame (per capita). O mare parte din decalajul fata de media europeana este pus pe baza consumului foarte redus din mediul rural, in cazul unor produse precum ciocolata sau guma de mestecat.
In schimb, cafeaua, un alt segment unde consumul pe cap de locuitor din Romania se situa in anul 2006 la jumatate din media Uniunii Europene, a adus in 2007 ritmuri de crestere de maxim 11% fata de anul anterior, conform datelor raportate de companii. Pe piata cafelei, estimata la 150-200 mil. euro, cei mai mari jucatori sunt in prezent Kraft Foods, Strauss (fosta Elite), Nestle, Cafea Fortuna si Tchibo.
O alta categorie, snacks-urile sarate, pierd din viteza pe fondul orientarii consumatorilor catre alte produse considerate mai sanatoase.
Astfel, miza companiilor se muta pe inovatii, pentru dezvoltarea unor produse fara conservanti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO