Companii

Cu o noua strategie de marketing, LG vrea 20% din piata pana in 2008

02.11.2004, 00:00 86

Producatorul sud-coreean de electronice si electrocasnice LG are ca obiectiv sa ajunga primul jucator de pe piata romaneasca pana in 2008, prin atingerea unei cote de piata de 15-20%, pentru toate categoriile de piata in care activeaza.
Strategia coreenilor pentru atingerea acestui target consta in pozitionarea companiei pe segmentul de produse premium, pentru recunoasterea marcii, urmata de introducerea unor noi linii de produse pe segmentele medium si medium-low.
Astfel, compania LG Electronics Romania, filiala locala a LG, a inceput sa importe si sa distribuie din acesata toamna pe piata romaneasca un model de frigidere cu televizor incorporat, un produs care este perceput ca sofisticat chiar si pentru piata americana si cea vest eureopeana.
"Frigiderele side-by-side cu televizor incorporat se gasesc deja in retelele de retail de electrocasnice din Romania. Pretul din magazin este de 170 de milioane de lei, dar ideea lansarii acestor produse nu este de a realiza volume mari de vanzari. Pentru primul an ne asteptam sa vindem in jur de 150-200 de produse", a spus Han Khyu, directorul general LG Electronics Romania.
Romania este dealtfel prima tara din Europa Centrala si de Est in care compania lanseaza acest model de produs.
"Vrem ca LG sa fie recunoscut in Romania ca producator premium si tocmai de aceea scopul nostru initial este sa aducem pe piata produse din portofoliul nostru, care sa creeze aceasta recunoastere. In plus, consumul din Romania urmeaza mai degraba modelul Europei de Vest decat cel al tarilor care au aderat recent la Uniunea Europeana", a mai spus directorul LG Romania.
Noile modele de frigidere LG sunt importate direct din Coreea de Sud, pentru ca in fabricile din Europa compania nu produce acest model. "Costurile cu taxele vamale sunt destul de mari, de 20%, si costurile cu logistica de asemenea", a mai spus Khyu.
Infiintata la inceputul acestui an, filiala LG din Romania detine o cota de circa 5% din intreaga piata de produse electronice si electrocasnice din Romania, evaluata la circa 550-600 de milioane de euro pe an.
Principalii concurenti ai companiei LG pe piata romaneasca sunt Electrolux, Bosch, Philips, Samsung si Whirlpool, Merloni.
Pentru anul acesta LG Electronics Romania asteapta o cifra de a afaceri de circa 25 de milioane de euro, in crestere cu 20% fata de anul trecut. Pentru anul viitor, comapnia vizeaza incasari de circa 50 milioane euro, acestea urmand sa creasca la peste 300 milioane euro in anul 2010.
Cele mai bine vandute produse LG in Romania sunt televizoarele, aparatele de aer conditionat, aspiratoarele si cuptoarele cu microunde. Potrivit lui Han Khyu, a fost consemnata o crestere semnificativa a vanzarilor de produse din domeniul IT, in special monitoare. "Intreaga piata a produselor IT inregistrat o dinamica crescuta anul acesta. In schimb, electrocasnicele albe, ritmul de crestere a fost mai putin alert. Prevad ca televizoarele cu ecran LCD vor castiga cota de piata de acum iniante, pe masura ce marjele de profit vor creste", considera Khyu. Compania a inceput sa importe si sa distribuie anul acesta si televizoare LCD si cu plasma.
Filiala locala a companiei sud-coreene, LG Electronics Romania, a fost infiintata la inceputul acestui an. LG are incheiate contracte cu principalele retele de retail de electronice si electrocasnice Altex, Domo, Flanco.
La nivel global, firma sud-coreeana a prognozat ca vanzarile din acest an vor atinge la nivel mondial, 21 miliarde dolari, cu 19% mai mult decat in anul 2003. Conglomeratul sud-coreean, care mai are activitati in domeniul constructiilor, produselor chimice, are subsidiare in peste 76 de tari si in jur de 64.000 de angajati la nivel global.
"Intrucat jucatori precum Electrolux si Whirlpool au pozitii consolidate in tarile dezvoltate, LG mizeaza mult pe tarile in curs de dezvoltare", a adaugat Moon B. Shin, vicepresedinte executiv al diviziei de electrocasnice a grupului LG, prezent ieri in Bucuresti. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO