Companii

Cu o a treia cursa zilnica spre Amsterdam, KLM vede vanzari de 25 de milioane de euro

04.11.2005, 14:18 23

Compania aeriana KLM Royal Dutch Airlines estimeaza ca vanzarile de bilete de pe piata romaneasca vor ajunge la 25 de milioane de euro in anul fiscal 2005, care a inceput in luna aprilie.

"Anul trecut am avut vanzari de bilete de 23 de milioane de euro, insa o data cu introducerea de la finele anului trecut a celui de-al treilea zbor zilnic Bucuresti-Amsterdam capacitatea de transport a crescut cu 50%. Estimam ca in 2005 sa transportam 150.000 de pasageri pe directia Bucuresti-Amsterdam si mai departe in intreaga lume, iar vanzarile de bilete tind catre 25 de milioane de euro", a declarat Radu Dumitrescu, director de marketing KLM Romania.

Cresterea numarului de pasageri se datoreaza in primul rand introducerii de la sfarsitul anului trecut a unui nou zbor zilnic. Pana la 30 octombrie 2004, KLM opera doua zboruri pe zi si transporta aproximativ 100.000 de pasageri anual din Bucuresti spre Amsterdam.

Desi a fost in ultima perioada unul dintre cele mai active segmente ale pietei de transport aerian, companiile low-cost nu reprezinta in acest moment un concurent puternic, crede oficialul KLM.

"Acest tip de companii ofera doar curse ce leaga doua orase, iar KLM prin hub-ul sau si cu ajutorul partenerilor aerieni deserveste peste 600 de destinatii din intreaga lume. Iar serviciile de la sol si in aer sunt mai bune, inclusiv servicii operationale", mai spune reprezentantul companiei.

Potentialul pietei aeriene locale a determinat pana acum marile companii aeriene precum KLM, Air France sau British Airways sa suplimenteze numarul zborurilor zilnice.

"Companiile aeriene sunt un fel de barometru economic si daca tinem seama de acest indicator, e clar ca Romania merge bine. Prezentul si viitorul transporturilor aeriene depinde in primul rand de starea economica, cresterea economica, puterea de cumparare a populatiei, dezvoltarea turismului, siguranta nationala si regionala si, nu in ultimul rand, de eliminarea barierelor politice - vize sau alte restrictii", a spus Dumitrescu.

Recent, KLM a lansat un nou concept de tarifare pentru Europa si America de Nord. "Sezonalitatea si diferentele de pret dispar in acest mod, dar noile tarife sunt mult mai restrictionate din punct de vedere al disponibilitatii si al conditiilor de aplicare", a explicat Dumitrescu. Tarifele pentru Europa incep de la 200 de euro

dus-intors, iar cele spre Canada/SUA de la 345 de euro, fara taxe de aeroport.

KLM opereaza pe relatia Bucuresti-Amsterdam trei zboruri zilnice cu aeronave Boeing B737-300/400/800/900, cu o capacitate de transport ce variaza intre 127 de locuri la seria B737/300 si 183 de locuri la versiunea B737/900.

Linia aeriana olandeza a fuzionat in 2003 cu operatorul francez Air France in cadrul primei fuziuni transfrontaliere intre doua companii aeriene.

Cele doua companii au convenit sa formeze un holding in cadrul caruia marcile Air France si KLM vor coexista timp de trei ani. Air France-KLM a devenit astfel al treilea mare transportator aerian al lumii dupa American Airlines si United Airlines.

"KLM si Air France au format un grup, iar in unele tari, birourile celor doua companii au fuzionat. In Romania cele doua companii desfasoara operatiuni separate, dar practica acelasi nivel tarifar", a mai spus Dumitrescu.

KLM Royal Dutch Airlines a fost fondata la 7 octombrie 1919, fiind cea mai veche companie aeriana de transport regulat din lume. Aceasta este prezenta pe piata romaneasca din aprilie 1996, dupa o pauza de 27 de ani.

Principalul jucator pe piata romaneasca este operatorul national TAROM, care detine cea mai mare cota de piata. Pe langa KLM, intre cei mai importanti transportatori aerieni internationali din Romania se afla si operatorul francez Air France, cel german Lufthansa, dar si British Airways sau Austrian Airlines.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO