Companii

Cu importuri facute direct, Tchibo vrea 10 mil. euro incasari

16.01.2004, 00:00 55

Tchibo Romania SRL, filiala autohtona a grupului german Tchibo, asteapta pentru acest an o cifra de afaceri de cel putin 10 mil. euro, in crestere cu 13% fata de 2003, potrivit reprezentatilor companiei.
Optimismul lor este motivat de semnalele de cresterea consumului general de cafea ambalata, dar si de faptul ca incepand cu acest an, importurile de cafea Tchibo in Romania vor fi facute direct prin filiala locala grupului german.
In 2003, vanzarile de cafea Tchibo in Romania s-au ridicat la 7,5 milioane de euro.
"In 2003 am avut o crestere de aproape 50% in volum. De asemenea, potrivit companiei de cercetare de piata AC Nielsen, cota noastra este in prezent de peste 8%, fata de 2002 cand a fost de sub 7%", a declarat Torsten Kaack, director general pe Europa SE al grupului Tchibo.
Incepand cu acest an, cafeaua Tchibo va fi importata si distribuita in Romania direct de catre filiala romaneasca a grupului german Tchibo Romania SRL. Pana in prezent, importatorul si distribuitorul marcilor de cafea Tchibo in Romania era compania Eurocafe Romania SA.
"Decizia luata in sensul efectuarii directe a importurilor presupune o influenta directa si imediata asupra performantei noastre pe piata. Incepand cu acest an, Tchibo Romania va selecta in mod independent partenerii de distributie si impreuna cu acestia si retelele internationale, vom stabili politica si obiectivele de vanzari", a mai spus oficialul Tchibo.
El apreciaza ca schimbarea sistemului de distributie va contribui la cresterea vanzarilor.
"Ne asteptam ca in 2004 sa atingem o cifra de afaceri de peste 10 milioane de euro. In  2-3 ani cota de piata va ajunge la 15%", spune Kaack.
"De asemenea, ne asteptam ca reducerea sau, ideal, eliminarea accizelor pentru cafea sa fie un factor important in cresterea vanzarilor cafelei de calitate. Estimam ca piata va continua procesul de consolidare si chiar de crestere in favoarea cafelei ambalate", adauga el.
Importurile de cafea Tchibo pe piata romaneasca au inceput in 1997, dupa care, in 2001, grupul a infiintat o filiala in Romania.
Kaack este de parere ca piata cafelei din Romania va continua sa se consolideze si ca va creste cererea pentru cafea ambalata. Datorita veniturilor mici ale populatiei, in ultimii ani, vanzarile de cafea ambalata au cunoscut o scadere in defavoarea celor de cafea vrac, mai ieftine, dar si mai slabe calitativ.
"Numarul de locuitori si dimensiunea pietei romanesti de cafea este foarte interesanta pentru un producator de cafea precum Tchibo. Estimam ca piata va continua procesul de consolidare si chiar de crestere in favoarea cafelei ambalate", mai spune Kaack.
Principalele marci de cafea comercializate de Tchibo pe piata romaneasca sunt Tchibo si Eduscho. Portofoliul de produse va fi largit anul acesta, iar activitatea de marketing se va concentra pe promovarea gamei Tchibo Exclusive, mai spun reprezentantii grupului.
Tchibo Romania SRL este parte a Tchibo Holding din Germania, care este si actionarul majoritar la Beiersdorf AG. "Prin marcile Tchibo, Eduscho si Davidoff, grupul Tchibo este lider de piata in Germania, Austria, Polonia, Cehia si Ungaria", mai spune Kaack.
Pe piata cafelei ambalate, principalul jucator este Elite, cu aproximativ 50% din piata, urmat de Kraft Foods (cu marca Jacobs). Conform unor estimari, valoarea pietei de cafea din Romania este in jur de 100 de milioane de dolari.
Analistii din domeniu spun ca piata si-a mai revenit anul trecut, dupa scaderea de 20% inregistrata in 2002.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO