Companii

Cu 35 de magazine, Ina mizeaza pe vanzari de parfumuri de de 10 mil. dolari

13.04.2004, 00:00 227



Vanzarile de parfumuri si cosmetice de marca prin magazinele Ina Center si Privilege au crescut anul trecut cu peste 60% in dolari, la peste 8,5 mil.$. Tinta de vanzari pentru acest an este de 10 mil.$.



"Anul trecut am vandut 150.000 de bucati - produse de parfumerie, machiaj, ingijirea pielii si accesorii - cu peste 40% mai mult decat in 2002. Valoric, anul trecut vanzarile au crescut cu peste 60% in dolari", spune Eugen Bartha, directorul general al companiei Ina International, care controleaza cele doua retele de magazine.



"Cresterea de anul trecut s-a datorat deschiderii de noi magazine in locatii foarte importante, cum ar fi cel din Carrefour Orhideea si cel din Cora, dar si evolutiei pozitive a cererii de produse de parfumerie si cosmetice de marca in general", spune Bartha.



El nu a mentionat cifra de afaceri realizata, dar din calcule si alte informatii furnizate anterior de companie reiese ca a ajuns in 2003 la peste 8,5 mil.$. "Pentru anul acesta ne-am propus o cifra de afaceri de peste 10 mil.$, in conditiile unei cresteri cu 25% a numarului de magazine", precizeaza directorul firmei.



"Deja, de la inceputul acestui an au fost inaugurate doua noi magazine Privilege - unul in Galeria Comerciala de la Carrefour Colentina si unul in Selgros Constanta. Pentru anul acesta mai sunt planificate inca trei magazine Ina Center si doua Privilege", adauga el. Compania tinteste in primul rand magazinele de mare suprafata planificate a se deschide in Bucuresti - Carrefour, Mall Militari, dar si Metropola Center (fosta Casa Radio).



Investita ajunge la 70.000-80.000 de euro intr-un magazin de 50 mp sau 150.000 -170.000 de euro in cazul unui magazin de 100 mp.



Infiintata in 1991, compania Ina International SRL, activeaza pe piata romaneasca in doua domenii de activitate distincte - distributia si retailul produselor de parfumerie si cosmetica selectiva (sau de marca).



In calitate de distribuitor, Ina International importa produsele si pentru alte magazine cu vanzare cu amanuntul, cum ar fi Eva, Beauty Shop - care sunt concurentii firmei pe activitatea de retail. Printre marcile de parfumuri vandute in magazinele Ina Center si Privilege se numara Kenzo, Jean-Paul Gaultier, Bucheron, Thierry Mugler, Gucci, Escada, Lancome, Dior, Chanel.



Principala activitate ramane insa cea de retail, unde compania detine peste jumatate din piata, spre deosebire de distributie, unde cota de piata este de 30%.



In calitate de retailist, Ina International vinde in magazinele sale marci importate de alte firme de distributie cum ar fi Everet Romania (Lancome), Prestige Parfum (Lancaster, Dior), Cosrom (Chanel).



In 1999, Ina International a preluat controlul companiei Privilege International, detinatoarea retelei de magazine Privilege. La ora actuala, grupul celor doua companii detine 30 de magazine, din care 10 apartin firmei Privilege.



Actionarul principal al grupului de firme Ina International si Privilege International este compania franceza Marionnaud Parfumeries, cu 51% din actiuni, restul de 49% de actiuni apartinand omului de afaceri elen George Georgandas.



Anul trecut grupului francez Marionnaud a realizat o cifra globala de afaceri de circa 1 mld.euro in crestere cu 8,6% fata de 2002.



Bartha estimeaza ca piata de produse de parfumerie si cosmetica selectiva din Romania va creste anul acesta cu 33% si va ajunge la 20 mil.$.



"Profilul consumatorului de parfumuri si cosmetice de marca este cel din categoria de varsta 30-35 de ani, cu venituri sensibil peste medie, interesat si cunoscator al domeniului. Potrivit statisticilor noastre, cele mai bine se vand aromele fresh, gramajele de 30 si 50 de ml., datorita pretului mai redus", mai spune Bartha.



Piata produselor de parfumerie si cosmetica de marca este un segment al pietei cosmeticelor care in Romania se ridica la peste 200 mil.$ pe an.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO